Veelgestelde vragen


Een juiste camping uitkiezen

Wat is de “Fun Dose”?

Elke camping heeft een zogenaamde Fun Dose. Deze geeft aan hoeveel animatie er op de camping is, waardoor u een camping uit kunt zoeken die bij u en uw familie past. De Fun Dose wordt weergegeven door een reageerbuis: hoe meer deze gevuld is, hoe meer animatie er zal zijn. Meer uitleg over deze Fun Doses kunt u vinden op de pagina van de campings.

Zijn er campings met Nederlandstalige animatie?

Op een select aantal campings hebben wij een speciaal programma voor onze Nederlandse gasten. Er zullen verschillende dingen speciaal voor Nederlanders worden georganiseerd en voor de kinderen zal er overdag een Nederlandstalige animator aanwezig zijn.

Zijn honden toegestaan?

Op veel van onze campings zijn huisdieren toegestaan tegen een meerprijs. Het maximale aantal toegestane huisdieren verschilt en ook is het mogelijk dat in enkele specifieke accommodaties huisdieren niet zijn toegestaan. Zie hiervoor de pagina van de camping of neemt u contact op met de camping.

Honden dienen te allen tijde aangelijnd te zijn op de camping. Daarnaast moeten honden ingeënt en gechipt zijn. Een dierenpaspoort/vaccinatieboekje moet getoond kunnen worden. Uiteraard bent u op de camping verplicht de ontlasting van uw hond op te ruimen.
Honden in de categorie 1 en 2 zijn niet toegestaan op onze campings. Dit zijn de volgende rassen:

  • Pitbulls en kruisingen met de American Staffordshire Terrier
  • Boerbull en kruisingen met de Mastiff
  • Tosa en kruisingen met de Tosa
  • American Staffordshire Terrier
  • Rottweiler en kruisingen met de Rottweiler
Honden zijn niet toegestaan rondom de zwembaden, de sanitaire voorzieningen en de eetgelegenheden op de camping. Indien de camping direct aan een meer of rivier ligt kan het zijn dat honden het water in mogen (neemt u voor meer informatie hierover contact op met de camping), echter is het nooit toegestaan dat dit gebeurt op de plek waar gasten ook het water in gaan.

Kan ik een plattegrond aanvragen?

Wij geven geen plattegronden van onze campings uit. U kunt eventueel gebruik maken van Google Maps voor een luchtfoto van de camping. Op de pagina van elk van onze campings staan twee links naar Google Maps die u hiervoor kunt gebruiken.

Zijn de faciliteiten (restaurant, bar, winkeltje, etc) en de zwembaden geopend tijdens het laagseizoen?

De zwembaden op onze campings zijn het gehele seizoen geopend, dus vanaf de opening tot de sluiting van de camping, tenzij anders vermeld op de pagina of in de e-mails van de camping. De zwembaden kunnen eventueel wel (tijdelijk) gesloten worden in geval van slecht weer. Voor de overige faciliteiten geldt dat deze gesloten of beperkt open kunnen zijn in het laagseizoen. Omdat dit o.a. afhankelijk kan zijn van de bezettingsgraad van de camping kan hierover niet altijd vooraf uitsluitsel worden gegeven.


Reservering :

Ik wil mijn bestaande reservering wijzigen, kan dit?

Wilt u bijvoorbeeld de data van uw verblijf wijzigen, toch liever een ander type accommodatie huren, of zelfs naar een geheel andere Capfun-camping gaan dan kunt u dit kosteloos laten wijzigen (op basis van beschikbaarheid). Eventuele extra kosten zijn voor uw rekening. Neemt u voor het wijzigen van uw reservering rechtstreeks contact op met de camping.

Kan ik een optie plaatsen?

Indien u een optie wilt plaatsen, dan kunt u contact opnemen met ons call center: 0031 (0)20 721 93 50. Opties blijven maximaal 10 dagen staan. Wij plaatsen geen opties als de vertrekdatum binnen een maand is.
Indien u een optie wilt plaatsen, dan kunt u contact opnemen met ons callcenter of u kunt een mail sturen naar jasmijn@capfun.com. Opties blijven maximaal 10 dagen staan. Wij plaatsen geen opties als de vertrekdatum binnen een maand is.

Kan ik twee accommodaties/kampeerplaatsen naast elkaar huren of een voorkeur doorgeven?

Wilt u graag twee (of meer) accommodaties of kampeerplaatsen naast elkaar reserveren, dan kunt u dit tijdens het reserveren in het vakje voor opmerkingen vermelden. Vermeld u dan duidelijk de achternaam waarop de andere reservering staat. U kunt in dit vak ook andere, algemene voorkeuren doorgeven, denkt u hierbij aan zaken als ‘rustig gelegen’, ‘schaduwrijk’, etc, of eventueel een voorkeursnummer.
Let op: hoewel de camping zeker zijn best zal doen zo goed mogelijk aan uw voorkeuren of aanvraag voor twee accommodaties/kampeerplaatsen naast elkaar te voldoen, kan dit niet gegarandeerd worden. Het is dan ook niet mogelijk om een specifiek nummer of specifieke plek te reserveren. Nummers worden niet voor aankomst doorgegeven en voorkeuren worden ook niet vooraf bevestigd.

Hoe worden de prijzen berekend?

Om de totaalprijs van uw verblijf (inclusief alle personen, toeristenbelasting, dossierkosten, eventuele extra’s en optionele annuleringsverzekering) uit te rekenen, kunt u in de prijstabel op de prijs bij de door uw gewenste data klikken. U vult vervolgens uw emailadres in. Daarna komt u in een scherm waar u alles in kunt vullen. Het systeem berekent dan automatisch de totaalprijs voor u.

Kan ik op elke dag aankomen?

U kunt in het laagseizoen op elke gewenste dag aankomen en vertrekken. Om dit te reserveren kunt u op de pagina van de camping boven de prijstabel kiezen voor “ik kies mijn data – klik hier”.
In juli en augustus geldt voor de accommodaties dat aankomsten alleen op zaterdag en zondag en op enkele campings op woensdag zijn. Bij gewone kampeerplaatsen kunt u ook in het hoogseizoen aankomen en vertrekken wanneer u wilt, maar de Top Presta plaatsen zijn dan alleen voor aankomsten op zaterdag en per volle week te huur.

Wat zijn jullie algemene verkoopvoorwaarden?

De algemene verkoopvoorwaarden kunt u hier vinden: www.capfun.nl/CONDITIONS_GENERALES_DE_VENTE_NL.pdf

Wat dekt de annuleringsgarantie?

Voor meer uitleg over de annuleringsverzekering en wat deze dekt, zie paragraaf “Annuleringsgarantie” van de verkoopvoorwaarden www.capfun.nl/CONDITIONS_GENERALES_DE_VENTE_NL.pdf

Hoe gaat de betaling? Ben ik verplicht om rechtstreeks het volledige bedrag te betalen?

Indien u minimaal een maand voor aankomst reserveert dan bieden wij u de mogelijkheid een aanbetaling van 25% (plus dossierkosten en eventuele annuleringsverzekering) te doen. Dit kunt u direct tijdens de reservering doen, hiervoor moet u dan het vakje ’Ik wil enkel een aanbetaling maken‘ aanvinken. Maakt u een last minute reservering, of gaat u al binnen een maand weg, dan vragen wij u het gehele bedrag in één keer te voldoen.

Indien u eerst een aanbetaling doet, kunt u het restbedrag vervolgens of een maand voor aankomst voldoen, of dit bedrag betalen bij aankomst op de receptie van de camping (let op: bij partnercampings is het verplicht het restbedrag 30 dagen van tevoren te betalen, dit kan niet op de camping zelf!).
U ontvangt in de meeste gevallen geen betalingsherinnering van de camping voor het restbedrag, dus denkt u eraan dit te noteren op uw kalender.

Hoe kan ik betalen?

Betalen kan met iDeal, creditcard en bankoverschrijving. Houdt u er rekening mee dat het bij een bankoverschrijving vaak 3 werkdagen duurt voordat het bedrag op de rekening van de camping staat. Daarna moet het nog verwerkt worden (dit geldt ook voor betalingen met iDeal of creditcard). Hierdoor kan het enkele dagen duren voordat u uw betaling terug ziet in uw Clix-account.

Wat is een “Clix-account”?

Na uw reservering krijgt u toegang tot uw persoonlijke Clix-account op onze website. Hier kunt u uw gegevens en reservering inzien. Ook kunt u hier betalen via iDeal of creditcard of kunt u hier de IBAN van de camping vinden voor een bankoverschrijving.
Uw wachtwoord zal u de dag na uw reservering per mail worden toegezonden. Indien u uw wachtwoord bent vergeten kunt u deze hier opvragen: www.capfun.nl/clix.

Kan ik telefonisch reserveren? Hoe neem ik contact op?

Voor algemene vragen over onze campings, onze website en reserveren kunt u contact opnemen met de Nederlandse helpdesk. Deze is elke werkdag telefonisch van 9u tot 12:30 en van 14u tot 17 bereikbaar. Ook kunt u contact met ons opnemen per e-mail (jasmijn@capfun.com), via Facebook (klik hier om naar onze pagina te gaan) of via de chat op onze website.

Voor specifieke vragen over uw al gemaakte reservering/verblijf, uw accommodatie of de camping kunt u het beste rechtstreeks contact opnemen met de camping zelf. De contactgegevens (adres, telefoonnummer, e-mail) van de campings staan op de pagina van de camping. U kunt ook gebruik maken van het contactformulier dat op deze pagina staat.

Hoe kan ik een klacht indienen?

Indien u ergens niet tevreden over bent, meldt u dan altijd klacht bij de receptie of het management van de camping. Zij zullen dan ter plaatse met u naar een oplossing zoeken.
Indien het een klacht over de schoonmaak, staat of de inventaris van uw accommodatie betreft, dan moet dit verplicht binnen 24u na aankomst worden gedaan. Klachten hierover die later worden ingediend kunnen wij helaas niet in behandeling nemen. Voor overige klachten geldt dat als deze niet naar tevredenheid zijn opgelost op de camping zelf, u deze in kunt dienen via de tevredenheidenquête. Toegang tot deze enquête krijgt u automatisch op uw Clix-account binnen een week na uw terugkomst. Klachten kunnen alleen via deze enquête worden ingediend. Een klacht telefonisch of per e-mail indienen is niet mogelijk. U ontvangt binnen maximaal 2 maanden een reactie.


Kampeerplaatsen en accommodaties :

Hoe groot zijn de kampeerplaatsen?

De afmetingen van de kampeerplaatsen op onze campings zijn erg verschillend. U kunt een indicatie vinden in de beschrijving van de kampeerplaats in de prijstabel. Wij raden u aan de afmetingen van uw kampeermiddel (caravan, vouwwagen, tent) te noteren in het vakje voor opmerkingen tijdens uw reservering. De camping weet dan hoeveel ruimte u minimaal nodig heeft en zal een goede plaats voor u uitzoeken. Indien zij geen plek hebben die groot genoeg voor u is, zal de camping contact met u opnemen.

Wat is er inbegrepen bij de kampeerplaats?

Indien u gaat reserveren voor een kampeerplaats, is het de bedoeling dat u ALLE personen die meegaan invoert. De prijzen van de kampeerplaatsen zijn in de meeste gevallen op basis van 2 personen, maar u moet deze personen dus wel invoeren!

Op onze kampeerplaatsen mogen maximaal 6 personen verblijven. Bent u met meer, dan zult u twee kampeerplaatsen moeten huren. Neemt u in dat geval rechtstreeks contact op met de camping.

Is er stroom op de kampeerplaatsen?

Bij de meeste van onze kampeerplaatsen zit stroom al inbegrepen in de prijs van de plaats. Dan staat dit vermeld in de naam (bijvoorbeeld: Staanplaats + 2 pers + 1 auto + elektriciteit). U hoeft in dit geval niet elektra in aan te vinken tijdens het reserveren (tenzij u een tweede aansluiting wilt). Staat elektra niet vermeld in de naam, dan kunt u het apart erbij boeken.

Met hoeveel personen mogen wij een accommodatie huren?

In een accommodatie mogen niet meer mensen dan het maximaal aantal personen dat staat aangegeven. Ook baby’s tellen mee als persoon, zelfs als ze geen eigen bed nodig hebben!

Wat is er aanwezig in de mobilhomes of ingerichte tenten?

In uw mobilhome of ingerichte tent is keukenraad aanwezig (pannen en potten, servies, bestek, glazen, etc)*. Zaken zoals theedoeken, afwassponsjes, vaatdoekjes, schoonmaakmiddelen etc. niet, deze moet u zelf meenemen. Dekens en/of dekbedden en kussen zijn ook aanwezig*, lakens niet.
*Tenzij anders aangegeven op onze website of in de documenten van de camping.

Wat is een Top Presta accommodatie?

In de Top Presta varianten van onze accommodaties zit altijd een TV, airconditioning en een vaatwasser. Voor wat er precies aanwezig is in de mobilhome raden wij u aan de beschrijving te lezen. Airconditioning is niet los te huur.

Wat is een Top Presta kampeerplaats?

Indien u een Top Presta kampeerplaats reserveert dan krijgt u een plaats met hierop een huisje met bijvoorbeeld een tafel en stoelen, ligbedden en een barbecue. De inhoud verschilt per camping, raadpleeg de pagina van de camping om te zien wat zij precies aanbieden bij de Top Presta plaats.


Op de camping :

Aankomst en vertrek?

U kunt op de meeste campings vanaf 16u in uw accommodatie en u wordt geacht voor 10u ’s ochtends deze te verlaten. De kampeerplaatsen zijn vaak beschikbaar vanaf 14u en moeten vrij gemaakt worden voor 12u ’s middags. Op de meeste campings kan er worden ingecheckt tot 19u. De genoemde tijden kunnen afhankelijk zijn van het hoog- of laagseizoen en zijn verschillend per camping, zie het contract op uw Clix-account.

Dien ik bij aankomst een borg te betalen?

Bij aankomst op de camping zal u een borg van €290 worden gevraagd. Dit bestaat uit €200 voor uw accommodatie en €90 voor de schoonmaak. Deze borg zal worden teruggegeven bij vertrek, minus eventuele kosten van zaken die vervangen of gerepareerd moeten worden en de schoonmaakkosten indien u uw accommodatie niet schoon achterlaat.
Enkele campings vragen ook borg voor de (Top Presta) kampeerplaatsen, het verstrekken van de zwembadpolsbandjes of zaken die u op de camping kunt huren, zoals barbecues.

De borg kan worden voldaan per creditcard. Indien u hier niet over beschikt, kan het ook contant voldaan worden. Indien u contant betaalt krijgt u dit bedrag terug bij uw vertrek of zal het geld terug worden gestort op uw rekening. Bij gebruik van de creditcard wordt er slechts een afdruk gemaakt van uw kaart of wordt er een bedrag op uw kaart geblokkeerd. Laat u uw accommodatie in goede, schone staat achter, dan zullen deze gegevens vernietigd worden of het bedrag weer worden vrijgegeven.

Kan ik extra's huren bij mijn reservering?

Op de meeste van onze campings kunt u extra’s huren zoals lakens, handdoeken, een babypakket, barbecue, etc. Het precieze aanbod van de camping staat vermeld onder ‘services’ op de pagina van de camping. U kunt deze zaken eventueel ook ter plaatse nog huren, dit raden wij echter af (zeker als u in het hoogseizoen gaat) aangezien de voorraad beperkt is.

Houdt u verder rekening met het volgende: indien u een kluisje huurt bevindt deze zich in de meeste gevallen op de receptie en u zult hier dan geen toegang tot hebben als de receptie gesloten is. Als u een tv huurt zult u op de meeste campings alleen Franse kanalen kunnen ontvangen. Een extra auto kan mogelijk niet direct naast de accommodatie geparkeerd worden, op de receptie zullen ze aangeven waar u deze auto kunt parkeren.

U mag alle extra’s daarnaast ook zelf meenemen, maar de regels voor barbecues zijn vaak streng in verband met (bos)brandgevaar. Controleert u dus goed welke types op uw camping zijn toegestaan voor u uw eigen barbecue meeneemt, ook dit staat vermeld bij ‘services’.

Dien ik mijn reisdocumenten mee te brengen?

U hoeft naar onze campings geen documenten of vouchers mee te nemen. Alles staat in ons systeem en u hoeft alleen uw identiteitskaart of paspoort te laten zien bij aankomst.

Is er Wifi op de camping?

Op de meeste van onze campings bieden wij gratis wifi bij de bar/het restaurant of de receptie van de camping aan.

Zijn zwemshorts toegestaan?

Zwemshorts (lange, wijde zwembroeken) zijn niet toegestaan in de zwembaden op onze campings, dit in verband met hygiëne. Een strakke zwembroek is dus verplicht voor mannen, maar deze mag wel pijpjes hebben en hoeft niet model ‘speedo’ te zijn.

Wat is het verschil tussen lakens en wegwerplakens?

Veel van onze campings bieden twee soorten bedlinnen aan, lakens van katoen en zogenaamde wegwerplakens. Wegwerplakens zijn bedoeld voor kortdurend gebruik en u kunt ze weggooien zodra u de camping verlaat. Ze zijn gemaakt vaneen vrij dun materiaal en daarom voornamelijk geschikt voor korte verblijven. Voor langere verblijven raden wij aan katoenen lakens te huren.

Wat moet ik doen als ik na sluitingstijd van de receptie aan ga komen?

Weet u al geruime tijd voor aankomst dat u buiten de openingstijden van de receptie aankomt, dan kunt u dit per e-mail doorgeven aan de camping. Weet u pas kort voor de dag van aankomst, of op de dag zelf, dat u later gaat komen, dan moet dit altijd telefonisch aan de camping worden doorgegeven, dit per e-mail doen is dan niet meer mogelijk.
De camping zal u dan de informatie geven die u nodig hebt, zoals de code van de slagbomen, de locatie van uw accommodatie of staanplaats en waar u de papieren op kunt halen.
In alle gevallen geldt dat als u laat op de avond aankomt, u zich de volgende ochtend bij de receptie kunt melden om het inchecken af te ronden.


Veelgestelde vragen voor vertrek

Welke documenten moet ik meenemen naar de camping?

U hoeft naar onze campings geen documenten of vouchers mee te nemen. Alles staat in ons systeem en u hoeft alleen uw identiteitskaart of paspoort te laten zien bij aankomst.

Wanneer kan ik in- en uitchecken?

U kunt op de meeste campings vanaf 16u in uw accommodatie en u wordt geacht voor 10u 's ochtends deze te verlaten. De kampeerplaatsen zijn vaak beschikbaar vanaf 14u en moeten vrij gemaakt worden voor 12u 's middags. Op de meeste campings kan er worden ingecheckt tot 19u. U kunt van deze tijden uitgaan, tenzij u bericht hebt gehad van de camping dat er andere tijden worden aangehouden.

Komt u na 19u aan, belt u dan de camping (op de dag zelf of, als u het al eerder weet, de dag voor aankomst). De camping zal u dan de nodige informatie geven, zoals de code van de slagbomen, de locatie van uw accommodatie of staanplaats en waar u de papieren op kunt halen. U kunt zich dan de volgende dag bij de receptie melden.

Wat moet ik nog ter plaatse betalen? / Moet ik een borg betalen?

Indien u het restbedrag nog niet hebt voldaan, dan dient u dit bij aankomst op de receptie te voldoen. Het is niet mogelijk dit pas aan het einde van het verblijf te doen.
Hebt u het volledige bedrag al voldaan dan zal er alleen nog om een borg worden gevraagd. De borg bedraagt €290. Dit bestaat uit €200 voor uw accommodatie en €90 voor de schoonmaak. Deze borg zal worden teruggegeven bij vertrek, minus eventuele kosten van zaken die vervangen of gerepareerd moeten worden en de schoonmaakkosten indien u uw accommodatie niet schoon achterlaat.
Enkele campings vragen ook borg voor de (Top Presta) kampeerplaatsen, het verstrekken van de zwembadpolsbandjes.

De borg kan worden voldaan per creditcard. Indien u hier niet over beschikt, kan het ook contant voldaan worden. Indien u contant betaalt krijgt u dit bedrag terug bij uw vertrek of zal het geld terug worden gestort op uw rekening. Bij gebruik van de creditcard wordt er slechts een afdruk gemaakt van uw kaart of wordt er een bedrag op uw kaart geblokkeerd. Laat u uw accommodatie in goede, schone staat achter, dan zullen deze gegevens vernietigd worden of het bedrag weer worden vrijgegeven.

Moet ik bedlinnen meenemen?

Kussens en dekens en/of dekbedden zijn aanwezig in de accommodaties, linnengoed niet, tenzij u dit erbij hebt gereserveerd. Zo niet, dan moet u dus nog een hoeslaken, kussensloop en overtrek meenemen.
In onze accommodaties zijn de bedden over het algemeen 1.40 x 1.90m en 0.7 x 1.90m. Het kan echter ook zijn dat het tweepersoonsbed 1.60m is en het eenpersoonsbed 0.8 of 0.9m breed. Wij raden daarom aan beddengoed voor een bed van 1.60m x 2m en 0.9 x 2m mee te nemen.
Wilt u meer informatie hierover, contacteert u dan de camping rechtstreeks. Onze medewerkers van het callcenter hebben helaas geen toegang tot de specifieke afmetingen van alle bedden op al onze campings. Ditzelfde geldt voor een inventarislijst van de accommodaties.

Denkt u er overigens ook aan om handdoeken mee te nemen (als u deze er niet bij hebt gereserveerd) en zaken als theedoeken en schoonmaakmiddelen.