Veelgestelde vragen Terug naar de voorpagina
1. CORONAVIRUS

Er worden veel vragen gesteld betreffende het Coronavirus. Hieronder vindt u onze antwoorden:

Zijn de campings open ?

Ja, al onze campings zijn open

Ben ik veilig op een Capfun camping?

Ja.

U zult bij ons veiliger zijn dan in een Airbnb (of privé) accommodatie omdat we een professioneel bedrijf zijn die is onderworpen aan strikte regels en protocollen:

- Onze medewerkers zijn goed opgeleid

- We moeten voldoen aan strenge kwaliteitseisen

- Ons personeel ter plaatste kan direct ingrijpen als er problemen ontstaan

- Onze onderhoudsmedewerkers gebruiken professionele producten en werkwijzen.



Social-distancing is gemakkelijker op de camping.
In tegenstelling tot hotels of vakantieappartementen, geven onze campings u toegang tot een zeer ruim opgezette, natuurlijke omgeving.
Onze accommodaties zijn vrijstaand, afstand houden is dus eenvoudig!
Bij ons zijn er geen liften. We gaan omhoog met de trap en naar beneden met de glijbaan!

Zijn de glijbanen en zwembaden open deze zomer ?

De CAPFUN-waterparken zullen open zijn.

Onze zwembaden en glijbanen zijn de hele zomer toegankelijk. Er zijn GEEN gebruiksbeperkingen op onze campings.

Het water van onze zwembaden en glijbanen is gechloreerd, gedesinfecteerd en desinfecterend. Het doodt dus virussen.

Al onze zwembaden zijn uitgerust met elektronische, automatische sondes die de injectie van chloor in de zwembaden, peuterbaden en glijbanen regelen.

Het water wordt (en dit was altijd al het geval) zeer regelmatig geanalyseerd en gecontroleerd door de overheid: de ARS (Regionale gezondheidsorganisatie) in Frankrijk, en onafhankelijke waterlaboratoriums in opdracht van de Provincies in Nederland en België.

Voor onze Nederlandse campings kunt u de protocollen betreffende het zwembadgebruik terugvinden op de website van de camping.

Gleden er beperkingen in en rond het zwembad?

De zwembaden in Frankrijk en Belgie zijn onbeperkt toegankelijk. Wel gelden de algemene coronarichtlijnen op de campings. Voor de zwembaden in Nederland vindt u informatie over eventuele maatregelen op de website van de camping In Spanje zijn de regels per regio verschillend. Neem voor meer informatie contact op met uw camping.

En het desinfecteren van de accommodaties?

Onze schoonmaakteams zijn vakmensen, ze zijn opgeleid en efficiënt in het desinfecteren van onze stacaravans.
Onze accommodaties worden altijd al volgens strikte protocollen schoongemaakt.
Dit jaar zullen we nog meer aandacht besteden aan de meest frequente contactgebieden.

Word ik terugbetaald in het geval van Coronavirus?

Mocht u niet op een Franse, Belgische of Spaanse camping terecht kunnen vanwege corona: no stress. Als de camping in een gebied ligt dat in lockdown gaat of u in een gebied woont dat in lockdown gaat ten tijde van uw verblijf of u krijgt het coronavirus, dan bieden wij afhankelijk van de situatie het volgende:

De mogelijkheid naar een andere camping te gaan
- Een tegoedbon voor een volgend verblijf
- Ofwel een terugbetaling.

Voor Nederlandse campings gelden de voorwaarden van de RECRON.

We zoeken voor al onze klanten een passende oplossing.

Is er animatie op de camping ?

Wij bieden animatie aan op onze campings. We hebben dezelfde organisatie als scholen. Alle kinderclubs zijn geopend in het hoogseizoen.

We hebben heel wat verrassingen in petto deze zomer.

Om alvast in de vakantie stemming te komen volg je de laatste informatie op onze Facebook pagina: https://www.facebook.com/campingscapfunNL/

Oefen alvast de dansjes van onze mascotte Carabouille en bekijk de animatie op onze campings: https://www.youtube.com/channel/UC--LYt7i-uwGa8g1wumeb5A

Ook kun je ons volgens op Instagram via @capfun_nl

Zijn de restaurants/cafetaria's en winkels open tijdens mijn verblijf?

Onze restaurants zullen opengaan onder dezelfde voorwaarden als elk ander restaurant in de stad of regio waar de camping zich bevindt, met dezelfde handhaving van maatregelen. Er wordt eveneens afhaalservice aangeboden.

Hoe gebruik ik mijn tegoedbon?

Voor een geannuleerde reservering op een Franse, Spaanse of Belgische camping:

U kunt uw waardebon terugvinden op uw Clix-account door hier in te loggen: https://www.capfun.nl/clix/

Uw login is het e-mailadres waarmee u uw reservering heeft gemaakt.

Bent u uw wachtwoord vergeten? Geen paniek, u kunt op dezelfde pagina een nieuw wachtwoord aanvragen. 


Het gebruiken van uw tegoedbon is heel simpel:

Kies uw nieuwe vakantie uit op Capfun.nl en vul tijdens het boeken uw e-mailadres in.

Het tegoed zal automatisch in mindering worden gebracht van het totaalbedrag van uw nieuwe vakantie! 

Heeft u geen Clix-account?

U kunt telefonisch contact met ons opnemen via 020 721 9350 of rechtstreeks contact opnemen met de camping naar keuze. Ze kunnen uw tegoedbon verwerken op het moment van reserveren.

Ik heb een vakantie geboekt met een aankomstdatum na 15 juni en ik wil annuleren, wat zijn mijn opties?

Het is mogelijk om uw reservering te verplaatsen naar een Capfun camping in Nederland (onder voorbehoud van beschikbaarheid). Dit kan heel eenvoudig en kosteloos. Bel hiervoor de nieuwe camping van uw keuze, die al het administratieve werk voor haar rekening neemt. Geef hierbij duidelijk aan dat het om een omboeking gaat!

In alle andere gevallen gelden de algemene annuleringsvoorwaarden die u in onze algemene reisvoorwaarden kunt terugvinden: CONDITIONS_GENERALES_DE_VENTE_NL.pdf

Wat moet ik doen als ik wil omboeken?

Het is mogelijk om uw reservering te verplaatsen naar een ander Capfun camping (onder voorbehoud van beschikbaarheid). Dit kan heel eenvoudig en kosteloos. Bel hiervoor de nieuwe camping van uw keuze, die al het administratieve werk voor haar rekening neemt. Geef hierbij duidelijk aan dat het om een omboeking gaat!

Wat zijn de algemene richtlijnen in Frankrijk?

De algemene richtlijnen voor corona in Frankrijk (‘de barrièreregels’) zijn bijna gelijk aan die in Nederland en België: thuisblijven als je je ziek voelt, in je elleboog niezen, vaak je handen wassen, papieren zakdoekjes gebruiken, geen lichamelijk contact bij begroetingen en 1 meter afstand houden

Het reisadvies van de Nederlandse overheid voor Frankrijk, België is Spanje geel en u mag dus naar deze landen reizen voor vakantie. Onze campings zijn volledig open. Wij volgen de ontwikkelingen op de voet en mochten er belangrijke veranderingen in de situatie zijn die van invloed zijn op uw verblijf, dan nemen wij contact met u op.

Mondkapjes zijn verplicht in het openbaar vervoer en in publieke, overdekte ruimtes. De verplichting geldt in principe alleen voor personen ouder dan 11 jaar.

Cafés en restaurants zijn open. U mag met maximaal 10 personen aan een tafel zitten, dus niets staat u in de weg om heerlijk van de Franse keuken te genieten

Stranden, parken, musea, monumenten, etc. zijn vrij toegankelijk. Hier gelden de algemene richtlijnen. U kunt dus de pittoreske marktjes en de prachtige stranden bezoeken.

Er zijn geen regels over het maximaal aantal huishoudens per auto of per vakantieaccommodatie. U kunt dus met meerderen huishoudens in één accommodatie verblijven, met een maximum van 10 personen.

Onze campings volgen alle richtlijnen van de overheden en doen er alles aan u een veilige vakantie te bieden.

Wat zijn de corona-richtlijnen op onze campings ?

Op onze campings gelden de algemene coronarichtlijnen van het land waarin de camping ligt.
In Belgie en Catalonië is het dragen van een mondkapje verplicht.
In Frankrijk is het mondkapje verplicht in publieke, overdekte gelegenheden. Dat geldt op de Franse campings dus voor de receptie en de campingwinkel.
Daarnaast kan er van uw gevraagd worden om er één te dragen bij bijvoorbeeld de avondanimatie.  


2. Een juiste camping uitkiezen:

Wat is de “Fun Dose”?

Elke camping heeft een zogenaamde Fun Dose. Deze geeft aan hoeveel animatie er op de camping is, waardoor u een camping uit kunt zoeken die bij u en uw familie past. De Fun Dose wordt weergegeven door een reageerbuis: hoe meer deze gevuld is, hoe meer animatie er zal zijn. Meer uitleg over deze Fun Doses kunt u vinden op de pagina van de campings.

Zijn er campings met Nederlandstalige animatie?

Op een select aantal campings hebben wij een speciaal programma voor onze Nederlandse gasten. Er zullen verschillende dingen speciaal voor Nederlanders worden georganiseerd en voor de kinderen zal er overdag een Nederlandstalige animator aanwezig zijn.

Zijn honden toegestaan?

Op veel van onze campings zijn huisdieren toegestaan (tegen een meerprijs). Het maximale aantal toegestane huisdieren verschilt en ook is het mogelijk dat in enkele specifieke accommodaties huisdieren niet zijn toegestaan, of dat ze alleen zijn toegestaan op de kampeerplaatsen. Zie hiervoor de pagina van de camping of neemt u contact op met de camping.

Honden zijn niet toegestaan rondom de zwembaden, de sanitaire voorzieningen en de eetgelegenheden op de camping. Indien de camping aan een meer of rivier ligt kan het zijn dat honden het water in mogen, neemt u voor meer informatie hierover contact op met de camping. Het is echter nooit toegestaan dat dit gebeurt op de plek waar gasten ook het water in gaan.

Honden dienen te allen tijde aangelijnd te zijn op de camping. Daarnaast moeten ze gevaccineerd en gechipt zijn. Uw dierenarts kan u meer informatie geven over welke vaccinaties verplicht zijn. Een dierenpaspoort/vaccinatieboekje moet getoond kunnen worden. Uiteraard bent u op de camping verplicht de ontlasting van uw hond op te ruimen.

Honden in de categorie 1 en 2 zijn niet toegestaan op onze campings. Dit zijn de volgende rassen*:

  • Pitbulls en kruisingen met de American Staffordshire Terrier
  • Boerbull en kruisingen met de Mastiff
  • Tosa en kruisingen met de Tosa
  • American Staffordshire Terrier
  • Rottweiler en kruisingen met de Rottweiler
  • Bordeauxdog zonder stamboom
* Welke honden er in categorie 1 of 2 vallen wordt bepaald door het Franse ministerie van Landbouw. Het kan zijn dat er wijzigingen plaats hebben gevonden sinds de plaatsing van deze lijst in onze Veelgestelde Vragen. Is uw hond een waak- of vechthond en bent u er niet zeker van of deze is toegestaan in Frankrijk, laat u dan inlichten voor u uw hond meeneemt.

Kan ik een plattegrond aanvragen?

Wij geven geen plattegronden van onze campings uit. U kunt eventueel gebruik maken van Google Maps voor een luchtfoto van de camping. Op de pagina van elk van onze campings staan twee links naar Google Maps die u hiervoor kunt gebruiken.

Zijn de faciliteiten (restaurant, bar, winkeltje, etc) en de zwembaden geopend tijdens het laagseizoen?

De zwembaden op onze campings zijn het gehele seizoen geopend, dus vanaf de opening tot de sluiting van de camping, tenzij anders vermeld op de pagina of in de e-mails van de camping. De zwembaden kunnen eventueel wel (tijdelijk) gesloten worden in geval van slecht weer. Voor de overige faciliteiten geldt dat deze gesloten of beperkt open kunnen zijn in het laagseizoen. Omdat dit o.a. afhankelijk kan zijn van de bezettingsgraad van de camping kan hierover niet altijd vooraf uitsluitsel worden gegeven.


3. Reservering:

Wat zijn jullie algemene verkoopvoorwaarden?

De algemene verkoopvoorwaarden kunt u hier vinden: www.capfun.nl/CONDITIONS_GENERALES_DE_VENTE_NL.pdf

Kan ik een optie plaatsen?

Indien u een optie wilt plaatsen, dan kunt u contact opnemen met ons callcenter of u kunt een mail sturen naar jasmijn@capfun.com. Opties blijven maximaal 10 dagen staan. Wij plaatsen geen opties als de vertrekdatum binnen een maand is.

Hoe gaat de betaling? Ben ik verplicht om rechtstreeks het volledige bedrag te betalen?

Indien u minimaal een maand voor aankomst reserveert dan bieden wij u de mogelijkheid een aanbetaling van 25% (plus dossierkosten en eventuele annuleringsgarantie) te doen. Dit kunt u direct tijdens de reservering doen, hiervoor vinkt u dan het vakje 'Ik wil enkel een aanbetaling maken‘ aan. Maakt u een last minute reservering, of gaat u al binnen een maand weg, dan vragen wij u het gehele bedrag in één keer te voldoen.

Het restbedrag dient vervolgens een maand voor aankomst voldaan te zijn, dit kan via uw Clix-account. U zult hierover te zijner tijd een herinneringsmail ontvangen.

Wat is een “Clix-account”?

Na uw reservering krijgt u toegang tot uw persoonlijke Clix-account op onze website. Hier kunt u uw gegevens en reservering inzien. Ook kunt u hier betalen via iDeal of creditcard of kunt u hier de IBAN van de camping vinden voor een bankoverschrijving.
Uw wachtwoord zal u de dag na uw reservering per mail worden toegezonden. Indien u uw wachtwoord bent vergeten kunt u deze hier opvragen: www.capfun.nl/clix.

Kan ik twee accommodaties/kampeerplaatsen naast elkaar huren of een voorkeur doorgeven?

Wilt u graag twee (of meer) accommodaties of kampeerplaatsen naast elkaar reserveren, dan kunt u dit tijdens het reserveren in het vakje voor opmerkingen vermelden. Vermeld u dan duidelijk de achternaam waarop de andere reservering staat. U kunt in dit vak ook andere, algemene voorkeuren doorgeven, denkt u hierbij aan zaken als ‘rustig gelegen’, ‘schaduwrijk’, etc, of eventueel een voorkeursnummer.
Let op: hoewel de camping zeker zijn best zal doen zo goed mogelijk aan uw voorkeuren of aanvraag voor twee accommodaties/kampeerplaatsen naast elkaar te voldoen, kan dit niet gegarandeerd worden. Het is dan ook niet mogelijk om een specifiek nummer of specifieke plek te reserveren. Nummers worden niet voor aankomst doorgegeven en voorkeuren worden ook niet vooraf bevestigd.

Ik wil mijn bestaande reservering wijzigen, kan dit?

Wilt u een ander type accommodatie huren, of naar een ander Capfun-camping gaan, dan kunt u dit kosteloos laten wijzigen (op basis van beschikbaarheid). Eventuele extra kosten voor het nieuwe verblijf zijn voor uw rekening. Neemt u voor het wijzigen van uw reservering rechtstreeks contact op met de camping.

Hoe kan ik mijn reservering annuleren?

Annuleringen voor aankomst moeten rechtstreeks en schriftelijk aan de camping worden doorgegeven. U kunt dus uw reservering annuleren door een e-mail te sturen naar de camping. Het e-mailadres vindt u op de pagina van de camping. Doet u dit bij voorkeur in het Engels of Frans, is dit geen mogelijkheid voor u dan mag het in het Nederlands.

Indien u bij ons een de annuleringsgarantie hebt afgesloten en uw reden is een geldige (zie hiervoor de algemene verkoopvoorwaarden: www.capfun.nl/CONDITIONS_GENERALES_DE_VENTE_NL.pdf) dan vragen wij u bij de e-mail een bewijs mee te sturen. Dit kan dus bijvoorbeeld een verklaring van uw dokter zijn waarin wordt aangegeven dat het voor u wegens medische redenen niet mogelijk is om op vakantie te gaan. Vermeldt u in de e-mail ook uw IBAN en BIC (de BIC kunt u vinden op de website van uw bank) zodat de camping zo snel mogelijk over kan gaan tot de terugbetaling van het reeds voldane bedrag, minus reserveringskosten en annuleringsgarantie.

Indien u bij een externe verzekeringsmaatschappij een annuleringsverzekering hebt, dan verloopt de terugbetaling via hen. U moet dan nog wel steeds de reservering schriftelijk bij de camping annuleren. Wij raden in dit geval aan eerst contact op te nemen met de verzekeringsmaatschappij om te vragen wat zij precies nodig hebben van de camping qua documentatie. Dit kan bijvoorbeeld een annuleringsbevestiging of annuleringsnota zijn. U kunt hier dan direct om vragen in de e-mail en de camping zal u dit dan toesturen.

Bent u al ter plaatse en moet u onverwacht eerder vertrekken, gaat u dan naar de receptie. Zij zullen u hiermee verder helpen.

Wat dekt de annuleringsgarantie?

Voor meer uitleg over de annuleringsverzekering en wat deze dekt, zie paragraaf “Annuleringsgarantie” van de verkoopvoorwaarden www.capfun.nl/CONDITIONS_GENERALES_DE_VENTE_NL.pdf


4. Kampeerplaatsen en accommodaties:

Hoe groot zijn de kampeerplaatsen?

De afmetingen van de kampeerplaatsen op onze campings zijn erg verschillend. U kunt een indicatie vinden in de beschrijving van de kampeerplaats in de prijstabel. Wij raden u aan de afmetingen van uw kampeermiddel (caravan, vouwwagen, tent) te noteren in het vakje voor opmerkingen tijdens uw reservering. De camping weet dan hoeveel ruimte u minimaal nodig heeft en zal een goede plaats voor u uitzoeken. Indien zij geen plek hebben die groot genoeg voor u is, zal de camping contact met u opnemen.

Hoeveel personen zijn er inbegrepen in de prijs van een kampeerplaats?

Indien u gaat reserveren voor een kampeerplaats, is het de bedoeling dat u ALLE personen die meegaan invoert. De prijzen van de kampeerplaatsen zijn in de meeste gevallen op basis van 2 personen, maar u moet deze personen dus wel invoeren!

Op onze kampeerplaatsen mogen maximaal 6 personen verblijven. Bent u met meer, dan zult u twee kampeerplaatsen moeten huren. Neemt u in dat geval rechtstreeks contact op met de camping.

Is er stroom op de kampeerplaatsen?

Bij de meeste van onze kampeerplaatsen zit stroom al inbegrepen in de prijs van de plaats. Dan staat dit vermeld in de naam (bijvoorbeeld: Staanplaats + 2 pers + 1 auto + elektriciteit). U hoeft in dit geval niet elektra in aan te vinken tijdens het reserveren (tenzij u een tweede aansluiting wilt). Staat elektra niet vermeld in de naam, dan kunt u het apart erbij boeken.

Met hoeveel personen mogen wij een accommodatie huren?

In een accommodatie mogen niet meer mensen dan het maximaal aantal personen dat staat aangegeven. Ook baby’s tellen mee als persoon, zelfs als ze geen eigen bed nodig hebben!

Wat is er aanwezig in de stacaravan of ingerichte tenten?

In uw stacaravan of ingerichte tent is keukenraad aanwezig (pannen en potten, servies, bestek, glazen, etc)*. Zaken zoals theedoeken, afwassponsjes, vaatdoekjes, schoonmaakmiddelen etc. niet, deze moet u zelf meenemen. Dekens en/of dekbedden en kussens zijn ook aanwezig*, lakens niet.
Een tip: voor een kopje thee kunt u gebruik maken van de pannen, er is namelijk geen waterkoker aanwezig. Koffie wordt in Frankrijk het liefst met het standaard koffiezetapparaat gezet, dus er zal geen Senseo te vinden zijn. Voor de kaasliefhebbers, denk er aan om een kaasschaaf mee te nemen.

*Tenzij anders aangegeven op onze website of in de documenten van de camping.

Wat is een Top Presta accommodatie?

In de Top Presta varianten van onze accommodaties zit altijd een TV, airconditioning en een vaatwasser. Voor wat er precies aanwezig is in de mobilhome raden wij u aan de beschrijving te lezen. Airconditioning is niet los te huur.

Wat is een Top Presta kampeerplaats?

Indien u een Top Presta kampeerplaats reserveert dan krijgt u een plaats met hierop een huisje met bijvoorbeeld een tafel en stoelen, ligbedden en een barbecue. De inhoud verschilt per camping, raadpleeg de pagina van de camping om te zien wat zij precies aanbieden bij de Top Presta plaats.


5. Op de camping:

Aankomst en vertrek?

U kunt op de meeste campings vanaf 16u in uw accommodatie en u wordt geacht voor 12u ’s ochtends deze te verlaten. De kampeerplaatsen zijn vaak beschikbaar vanaf 14u en moeten vrij gemaakt worden voor 10u ’s middags. Op de meeste campings kan er worden ingecheckt tot 19u. De genoemde tijden kunnen afhankelijk zijn van het hoog- of laagseizoen en zijn verschillend per camping.

Dien ik bij aankomst een borg te betalen?

Bij aankomst op de camping zal u een borg van €290 worden gevraagd. Dit bestaat uit €200 voor uw accommodatie en €90 voor de schoonmaak (indien u de schoonmaak erbij gereserveerd hebt, hoeft u slechts €200 borg te betalen). Deze borg zal worden teruggegeven bij vertrek, minus eventuele kosten van zaken die vervangen of gerepareerd moeten worden en de schoonmaakkosten indien u uw accommodatie niet schoon achterlaat. Enkele campings vragen ook borg voor de (Top Presta) staanplaatsen, slagboombadge of het verstrekken van de zwembadpolsbandjes.

De borg kan worden voldaan per creditcard. Bij gebruik van de creditcard wordt er slechts een afdruk gemaakt van uw kaart of wordt er tijdelijk een bedrag op uw kaart gereserveerd. Laat u uw accommodatie in goede en schone staat achter, dan zullen deze gegevens vernietigd worden of het bedrag weer worden vrijgegeven. Beschikt u niet over een creditcard, dan kan de borg contant voldaan worden. In dat geval wordt de borg bij het weggaan teruggegeven, of teruggestort op uw bankrekening.

Kan ik extra's huren bij mijn reservering?

Op de meeste van onze campings kunt u extra's huren zoals bedlinnen, handdoeken, een babypakket, barbecue, etc. Het precieze aanbod van de camping staat vermeld onder 'services' op de pagina van de camping. U kunt deze zaken eventueel ook ter plaatse nog huren, dit raden wij echter af (zeker als u in het hoogseizoen gaat) aangezien de voorraad beperkt kan zijn.

Bedlinnen: veel van onze campings bieden twee soorten bedlinnen aan, lakens van katoen en zogenaamde wegwerplakens. Wegwerplakens zijn bedoeld voor kortdurend gebruik en u kunt ze weggooien zodra u de camping verlaat. Ze zijn gemaakt vaneen vrij dun materiaal en daarom voornamelijk geschikt voor korte verblijven. Voor langere verblijven raden wij aan katoenen lakens te huren.

Handdoeken: indien u een handdoekenpakket reserveert ontvangt u een grote en een kleine handdoek. Net als bedlinnen worden handdoeken niet automatisch gewisseld. U kunt een nieuw pakket kopen bij de receptie.

Babypakket: dit bestaat uit een campingbedje, hoge stoel en een badje. Voor het babybedje dient u een eigen matrasje en bedlinnen mee te nemen. In bijna alle accommodaties is het NIET mogelijk om het babybedje op de slaapkamer met het tweepersoonsbed te plaatsen.

Barbecue: de regels voor barbecues zijn vaak streng in verband met (bos)brandgevaar. Controleert u dus goed welke types op uw camping zijn toegestaan voor u uw eigen barbecue meeneemt, dit staat ook vermeld bij 'services'. Indien u een barbecue huurt dan is dit een gasbarbecue of plancha, tenzij anders vermeld. Het kan zijn dat hier een waarborg voor wordt gevraagd.

Koelkast: koelkasten kunnen gehuurd worden bij een kampeerplaats. Het betreft in de meeste gevallen het standaard tafelmodel van ongeveer 100 liter. Het kan zijn dat hier een waarborg voor wordt gevraagd.

Kluis: indien u een kluisje huurt bevindt deze zich in de meeste gevallen op de receptie en u zult hier dan geen toegang tot hebben als de receptie gesloten is.

Televisie: als u een televisie huurt, zult u op de meeste campings alleen Franse kanalen kunnen ontvangen. Het kan zijn dat hier een waarborg voor wordt gevraagd.

Fietsen: indien de camping fietsverhuur aanbiedt, zijn de tarieven ter plaatse beschikbaar. Vooraf reserveren is op de meeste campings niet mogelijk.

Extra auto: indien u met meer dan één auto komt kunt u dit aangegeven tijdens het reserveren. Deze extra auto kan mogelijk niet direct naast de accommodatie geparkeerd worden, op de receptie zullen ze aangeven waar u deze auto kunt parkeren.

Dien ik mijn reisdocumenten mee te brengen?

U hoeft naar onze campings geen documenten of vouchers mee te nemen. Alles staat in ons systeem en u hoeft alleen uw identiteitskaart of paspoort te laten zien bij aankomst.

Is er Wifi op de camping?

Op de meeste van onze campings bieden wij gratis wifi bij de bar/het restaurant of de receptie van de camping aan. Sommige van onze campings bieden ook betaalde wifi op de rest van het terrein, als dit het geval is dan staat het vermeld op de pagina van de camping.

Zijn zwemshorts toegestaan?

Zwemshorts (lange, wijde zwembroeken) zijn niet toegestaan in de zwembaden op onze campings, dit in verband met hygiëne. Een strakke zwembroek is dus verplicht voor mannen, maar deze mag wel pijpjes hebben en hoeft niet model ‘speedo’ te zijn.

Wat moet ik doen als ik na sluitingstijd van de receptie aan ga komen?

Indien u een partnercamping hebt gereserveerd dient ter plaatse de toeristenbelasting te worden voldaan.

Gaat u naar één van onze eigen campings dan zal er ter plaatse alleen nog om een borg worden gevraagd. De borg bedraagt €290. Dit bestaat uit €200 voor uw accommodatie en €90 voor de schoonmaak (indien u de schoonmaak erbij gereserveerd hebt, hoeft u slechts €200 borg te betalen). Deze borg zal worden teruggegeven bij vertrek, minus eventuele kosten van zaken die vervangen of gerepareerd moeten worden en de schoonmaakkosten indien u uw accommodatie niet schoon achterlaat. Enkele campings vragen ook borg voor de (Top Presta) staanplaatsen, slagboombadge of het verstrekken van de zwembadpolsbandjes.

De borg kan worden voldaan per creditcard. Bij gebruik van de creditcard wordt er slechts een afdruk gemaakt van uw kaart of wordt er tijdelijk een bedrag op uw kaart gereserveerd. Laat u uw accommodatie in goede en schone staat achter, dan zullen deze gegevens vernietigd worden of het bedrag weer worden vrijgegeven. Beschikt u niet over een creditcard, dan maakt de camping een kopie van uw identiteitsbewijs.

Hoe kan ik een klacht indienen?

Indien u ergens niet tevreden over bent, meldt u dan altijd klacht bij de receptie of het management van de camping. Zij zullen dan ter plaatse met u naar een oplossing zoeken.
Indien het een klacht over de schoonmaak, staat of de inventaris van uw accommodatie betreft, dan moet dit verplicht binnen 24u na aankomst worden gedaan. Klachten hierover die later worden ingediend kunnen wij helaas niet in behandeling nemen. Voor overige klachten geldt dat als deze niet naar tevredenheid zijn opgelost op de camping zelf, u deze in kunt dienen via de tevredenheidenquête. Toegang tot deze enquête krijgt u automatisch op uw Clix-account binnen een week na uw terugkomst. Klachten kunnen alleen via deze enquête worden ingediend. Een klacht telefonisch of per e-mail indienen is niet mogelijk. U ontvangt binnen maximaal 2 maanden een reactie.


6. Veelgestelde vragen voor vertrek

Welke documenten moet ik meenemen naar de camping?

U hoeft naar onze campings geen documenten of vouchers mee te nemen. Alles staat in ons systeem en u hoeft alleen uw identiteitskaart of paspoort te laten zien bij aankomst.

Wanneer kan ik in- en uitchecken?

U kunt op de meeste campings vanaf 16u in uw accommodatie en u wordt geacht voor 12u 's ochtends deze te verlaten. De kampeerplaatsen zijn vaak beschikbaar vanaf 14u en moeten vrij gemaakt worden voor 12u 's middags. Op de meeste campings kan er worden ingecheckt tot 19u. U kunt van deze tijden uitgaan, tenzij u bericht hebt gehad van de camping dat er andere tijden worden aangehouden.

Komt u na 19u aan, belt u dan de camping (op de dag zelf of, als u het al eerder weet, de dag voor aankomst). De camping zal u dan de nodige informatie geven, zoals de code van de slagbomen, de locatie van uw accommodatie of staanplaats en waar u de papieren op kunt halen. U kunt zich dan de volgende dag bij de receptie melden.

Moet ik een borg betalen?

De borg bedraagt €290. Dit bestaat uit €200 voor uw accommodatie en €90 voor de schoonmaak. Deze borg zal worden teruggegeven bij vertrek, minus eventuele kosten van zaken die vervangen of gerepareerd moeten worden en de schoonmaakkosten indien u uw accommodatie niet schoon achterlaat.
Enkele campings vragen ook borg voor de (Top Presta) kampeerplaatsen, het verstrekken van de zwembadpolsbandjes.
De borg kan worden voldaan per creditcard. Indien u hier niet over beschikt, kan het ook contant voldaan worden. Indien u contant betaalt krijgt u dit bedrag terug bij uw vertrek of zal het geld terug worden gestort op uw rekening. Bij gebruik van de creditcard wordt er slechts een afdruk gemaakt van uw kaart of wordt er een bedrag op uw kaart geblokkeerd. Laat u uw accommodatie in goede, schone staat achter, dan zullen deze gegevens vernietigd worden of het bedrag weer worden vrijgegeven.

Moet ik bedlinnen meenemen?

Kussens en dekens en/of dekbedden zijn aanwezig in de accommodaties, linnengoed niet, tenzij u dit erbij hebt gereserveerd. Zo niet, dan moet u dus nog een hoeslaken, kussensloop en overtrek meenemen.
In onze accommodaties zijn de bedden over het algemeen 1.40 x 1.90m en 0.7 x 1.90m. Het kan echter ook zijn dat het tweepersoonsbed 1.60m is en het eenpersoonsbed 0.8 of 0.9m breed. Wij raden daarom aan beddengoed voor een bed van 1.60m x 2m en 0.9 x 2m mee te nemen.
Wilt u meer informatie hierover, contacteert u dan de camping rechtstreeks. Onze medewerkers van het callcenter hebben helaas geen toegang tot de specifieke afmetingen van alle bedden op al onze campings. Ditzelfde geldt voor een inventarislijst van de accommodaties.

Denkt u er overigens ook aan om handdoeken mee te nemen (als u deze er niet bij hebt gereserveerd) en zaken als theedoeken en schoonmaakmiddelen.