Veelgestelde vragen Terug naar de voorpagina
1. CORONAVIRUS

Er worden veel vragen gesteld betreffende het Coronavirus. Hieronder vindt u onze antwoorden:

Wat is de Relaxaanbieding: 100% terugbetaling?

In het geval van coronavirus tijdens de data van uw vakantie, ontvangt u een volledige terugbetaling in de volgende gevallen:

  • U of één van uw medereizigers is getroffen door het coronavirus (op vertoon van een medische verklaring)*
  • U bevindt zich in een gebied dat in lockdown is tijdens de data van uw verblijf waardoor u niet naar de camping kunt gaan
  • De camping ligt in een gebied dat in lockdown is tijdens de data van uw verblijf
  • U moet in quarantaine wanneer u gaat naar/of terugreist vanuit de regio waarin de camping zich bevindt

U ontvangt in deze gevallen een VOLLEDIGE terugbetaling van de reeds betaalde bedragen*.

* Indien u of één van de medereizigers tijdens het verblijf positief getest wordt op het coronavirus, ontvangt u een terugbetaling van de niet-genoten nachten.

Waarom vakantie op een camping?

Wij doen er alles aan om u een leuke, maar ook veilige vakantie te bieden. Social distancing is gemakkelijker op de camping omdat onze accommodaties vrijstaand zijn, afstand houden is dus eenvoudig. In tegenstelling tot hotels of vakantieappartementen, geven onze campings u toegang tot een zeer ruim opgezette, natuurlijke omgeving. Bij ons zijn er geen liften. We gaan omhoog met de trap en naar beneden met de glijbaan!

Een camping is daarnaast een betere keuze dan in een Airbnb of privé-accommodatie omdat wij als professioneel bedrijf zijn onderworpen aan strikte regels en protocollen:
- Onze medewerkers zijn goed opgeleid
- We moeten voldoen aan strenge kwaliteitseisen
- Ons personeel ter plaatste kan direct ingrijpen als er problemen ontstaan
- Onze onderhoudsmedewerkers gebruiken professionele producten en werkwijzen.

Wat zijn de coronarichtlijnen en -maatregelen op onze campings?

Op onze campings gelden de coronarichtlijnen en -maatregelen opgesteld door de overheid van het land waarin de camping ligt, in Nederland gelden de voorwaarden van de RECRON.

Hoe gaat het desinfecteren van de accommodaties in zijn werk?

Onze schoonmaakteams bestaan uit vakmensen. Onze accommodaties worden altijd al volgens strikte protocollen schoongemaakt. Zolang het coronavirus speelt wordt er daarnaast tijdens de schoonmaak ook nog extra aandacht besteed aan de meest frequente contactgebieden.

Zal er animatie op de campings zijn?

Carabouille kijkt er nu alweer naar uit om jullie te mogen verwelkomen! De animatie die zal worden aangeboden op onze campings voor het seizoen 2021 zal net als afgelopen zomer aan alle richtlijnen voldoen 😊 We zullen er weer een gezellig feestje van maken!

Om alvast in de vakantie stemming te komen volg je de laatste informatie op onze Facebook pagina: https://www.facebook.com/campingscapfunNL/

Oefen alvast de dansjes van onze mascotte Carabouille en bekijk de animatie op onze campings: https://www.youtube.com/channel/UC--LYt7i-uwGa8g1wumeb5A

Ook kun je ons volgens op Instagram via @capfun_nl .

Hoe gebruik ik mijn tegoedbon?

Als u een tegoedbon hebt ontvangen dan kunt u deze terugvinden op uw Clix-account: https://www.capfun.nl/clix/
Uw login is het e-mailadres waarmee u uw reservering heeft gemaakt.
Bent u uw wachtwoord vergeten? Geen paniek, u kunt op dezelfde pagina een nieuw wachtwoord aanvragen.

Het gebruiken van uw tegoedbon is heel simpel:
Kies uw nieuwe vakantie uit op Capfun.nl en vul tijdens het boeken uw e-mailadres in.
Het tegoed zal automatisch in mindering worden gebracht van het totaalbedrag van uw nieuwe vakantie! 

Op vakantie in Frankrijk, wat zijn de regels en welke maatregelen gelden er?

Voor het reizen naar en van Frankrijk voor onze Nederlandse gasten, zie: https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/frankrijk/reizen/reisadvies/continenten/europa/country (klikt u onder de kaart op ‘coronavirus’ om de eisen te zien de Franse overheid stelt aan het reizen naar Frankrijk).

Voor het reizen naar en van Frankrijk voor onze Belgische gasten, zie: https://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Op_reis_in_het_buitenland/reisadviezen/frankrijk en https://www.info-coronavirus.be/nl/reizen/

De algemene richtlijnen zijn als volgt: thuisblijven als je je ziek voelt, vaak je handen wassen, geen lichamelijk contact bij begroetingen en voldoende afstand houden. In Frankrijk gelden daarnaast momenteel de volgende maatregelen:

  • Het dragen van een mondkapje in binnenruimtes is verplicht voor iedereen vanaf 11 jaar oud, alsmede op drukke plekken in de buitenlucht (in de wachtrij, op drukke markten…).

Deze maatregelen kunnen aan verandering onderhevig zijn, check altijd voor vertrek de officiële websites van de overheden voor de meest recente informatie.

Op vakantie in Spanje, wat zijn de regels en welke maatregelen gelden er?

Voor het reizen naar en van Spanje voor onze Nederlandse gasten, zie: https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/spanje/reizen/reisadvies (klikt u onder de kaart op ‘coronavirus’ om de eisen te zien de Spaanse overheid stelt aan het reizen naar Spanje).

Voor het reizen naar en van Spanje voor onze Belgische gasten, zie: https://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Op_reis_in_het_buitenland/reisadviezen/spanje en https://www.info-coronavirus.be/nl/reizen/

De algemene richtlijnen zijn als volgt: thuisblijven als je je ziek voelt, vaak je handen wassen, geen lichamelijk contact bij begroetingen en voldoende afstand houden. In Spanje gelden daarnaast momenteel de volgende maatregelen:

  • Het dragen van een mondkapje is verplicht voor iedereen ouder dan 6 jaar in binnenruimtes, in het OV en buiten als er niet voldoende afstand gehouden kan worden.

Deze maatregelen kunnen aan verandering onderhevig zijn, check altijd voor vertrek de officiële websites van de overheden voor de meest recente informatie.

Op vakantie in België, wat zijn de regels en welke maatregelen gelden er?

Voor het reizen naar en van België voor onze Nederlandse gasten, zie: https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/belgie/reizen/reisadvies/continenten/europa/country (klikt u onder de kaart op ‘coronavirus’ om de eisen te zien de Belgische overheid stelt aan het reizen naar België).

De algemene richtlijnen zijn als volgt: thuisblijven als je je ziek voelt, vaak je handen wassen, geen lichamelijk contact bij begroetingen en voldoende afstand houden. In België gelden daarnaast momenteel de volgende maatregelen:

  • Het dragen van een mondkapje verplicht voor iedereen vanaf 12 jaar oud in het openbaar vervoer, winkels en andere openbare gebouwen. Het dragen van een mondkapje buiten is verplicht als afstand houden niet mogelijk is.

Deze maatregelen kunnen aan verandering onderhevig zijn, check altijd voor vertrek de officiële websites van de overheden voor de meest recente informatie.

Op vakantie in Nederland, wat zijn de regels en welke maatregelen gelden er?

Voor het reizen naar en van Nederland voor onze Belgische gasten, zie: https://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Op_reis_in_het_buitenland/reisadviezen/nederland  en https://www.info-coronavirus.be/nl/reizen/ .

De algemene richtlijnen zijn als volgt: thuisblijven als je je ziek voelt, vaak je handen wassen, geen lichamelijk contact bij begroetingen en voldoende afstand houden. In Nederland gelden daarnaast momenteel de volgende maatregelen:

  • Het dragen van een mondkapje is verplicht voor iedereen van 13 jaar en ouder in het openbaar vervoer en rondom (perrons, stations) en overal waar 1.5 meter afstand niet gewaarborgd kan worden.

Deze maatregelen kunnen aan verandering onderhevig zijn, check altijd voor vertrek de officiële websites van de overheden voor de meest recente informatie.

Moet ik een ‘coronapas’ laten zien bij aankomst op een Franse camping?

Zowel om Frankrijk in te reizen als bij aankomst op een Franse camping moet een negatieve PCR- of antigeentest, bewijs van volledige vaccinatie of herstel van COVID getoond kunnen worden. Dit wordt de ‘pass sanitaire’ of ‘coronapas’ genoemd.

Bij het inreizen in Frankrijk vanuit Nederland en België moet iedereen vanaf 12 jaar oud een coronapas kunnen tonen. Ook moet er bij aankomst in Frankrijk een erewoordverklaring getoond kunnen worden. Meer informatie is te vinden op: https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/frankrijk/reizen/reisadvies/continenten/europa/country#anker-coronavirus (voor Nederlandse gasten) en https://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Op_reis_in_het_buitenland/reisadviezen/frankrijk (voor Belgische gasten)

Bij aankomst op de camping wordt van alle volwassenen (18 jaar en ouder) een negatieve PCR- of antigeentest van maximaal 72 uur oud, een bewijs van volledige vaccinatie (van minimaal één week oud bij Pfizer/Moderna/AstraZeneca en minimaal vier weken oud bij het Janssen vaccin) of bewijs van herstel van COVID (van minimaal 11 dagen en maximaal 6 maanden oud) gevraagd.

Dat de coronapas op de camping alleen aan volwassenen (18 jaar en ouder) gevraagd wordt geldt tot 30 september. Daarna geldt de coronapas ook voor kinderen vanaf 12 jaar oud.

Op de camping wordt dit bewijs alleen bij aankomst gevraagd, daarna niet meer tijdens het verblijf (ongeacht verblijfsduur, gaat u echter na bijvoorbeeld een week naar een andere camping dan dient u daar opnieuw een geldige coronapas te laten zien). Daarna mag er van alle aanwezige faciliteiten (zwembad, restaurant/bar, animatie, etc.) gebruik worden gemaakt.

Buiten de camping geldt dat de coronapas getoond moeten worden bij een bezoek of deelname aan culturele of toeristische attracties en evenementen met meer dan 50 bezoekers, toegang tot een spektakel, pretpark, concert, festival, bioscoop, museum of theater en in het openbaar vervoer. Om naar een supermarkt te gaan hoeft er geen coronapas te worden getoond.

Moeten kinderen jonger dan 18 jaar een coronapas kunnen tonen?

Kinderen tot 18 jaar oud zijn uitgezonderd van het moeten tonen van een coronapas binnen Frankrijk. Deze uitzondering loopt tot 30 september, daarna moet iedereen van 12 jaar en ouder een coronapas kunnen tonen.
Let op! Om Frankrijk in te reizen vanuit Nederland en België is het ook nu al verplicht voor iedereen vanaf 12 jaar om een coronapas te kunnen tonen.

Is één vaccinatie voldoende?

Alleen een volledige vaccinatie is geldig voor de coronapas. Dat wil zeggen dat de vaccinatiecyclus volledig is afgerond. Dat is in het geval:

  • 7 dagen na de 2e injectie met het Pfizer/Moderna/AstraZeneca vaccin
  • 7 dagen na de injectie van het Pfizer/Moderna/AstraZeneca vaccin in het geval van een eerdere coronabesmetting waardoor slechts één injectie voldoende is
  • 4 weken na de injectie met het Janssen/Johnson & Johnson vaccin

Bent u nog niet volledig gevaccineerd of was de (laatste) injectie nog niet lang genoeg geleden, dan moet u een negatieve PCR- of antigeentest van maximaal 48 uur oud kunnen tonen bij aankomst op de camping of in bepaalde situaties buiten de camping (zie de vraag ‘moet ik een coronapas kunnen tonen bij aankomst op een Franse camping’ voor meer informatie hierover).

Zijn zelftests geldig voor de coronapas?

Nee. U dient een test uit te laten voeren door een professionele partij die u van een geldige QR-code voorziet.  

Waar kan ik mij laten testen?

In Nederland zie: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/reizen-en-vakantie/coronabewijs/gratis-coronatest .

In België zie: https://www.info-coronavirus.be/nl/testen/ .

In Frankrijk zie: https://www.sante.fr/cf/centres-depistage-covid.html (in het Frans).
Via de Franse app TousAntiCovid kan er ook gezocht worden naar een Franse testlocatie (centre de dépistage of een laboratoire) in de buurt. Daarnaast bieden veel apotheken (pharmacies) de mogelijkheid tot een antigeentest. Op de receptie van de camping kunnen ze u hier ook meer informatie over geven. De kosten bedragen 49 euro voor een PCR-test en 29 euro voor een antigeentest.

Moet ik mijn coronapas voor aankomst naar de camping sturen?

Nee, uw coronapas zal gecontroleerd worden op de camping, deze documenten al vooraf opsturen is niet mogelijk. Zorgt u ervoor dat u de coronapassen voor alle volwassenen gereed hebt bij aankomst op de camping.

Als ik van de camping af ga om boodschappen te doen, moet ik daarna opnieuw de coronapas tonen?

Nee, deze wordt alleen gevraagd bij uw (eerste) aankomst op de camping

Ik heb twee reserveringen op twee verschillende campings, moet ik twee keer een coronapas tonen?

Ja, zodra u van camping wisselt moet u opnieuw een geldige coronapas kunnen tonen bij aankomst op de nieuwe camping.

Mag ik nog bezoekers ontvangen op de Franse camping?

Wij mogen op onze Franse campings helaas momenteel geen (dag)bezoekers toestaan.

Wat moet ik doen als ik, of een medereiziger, positief getest is op het coronavirus?

Geen zorgen. U kunt in dat geval annuleren met terugbetaling. Hiervoor moet u uw verblijf zo snel mogelijk annuleren op uw Clix-account.

Stap 1 – log in op www.capfun.nl/clix met uw inloggegevens (die u per mail hebt ontvangen)
Stap 2 – Annuleer uw verblijf en voeg uw medische verklaring en bankgegevens toe.
Stap 3 – Na controle zullen wij zo spoedig mogelijk de terugbetaling in orde maken. Dit zal binnen twee weken zijn als u per creditcard hebt betaald en binnen vier weken indien u met iDeal of creditcard hebt betaald.


De volgende vormen van bewijs worden geaccepteerd:

  • Brief of e-mail van de GGD of commerciële testlocatie met een positieve uitslag, of een foto/screenshot van de uitslag op de coronatest-website.

2. Een juiste camping uitkiezen:

Wat is de “Fun Dose”?

Elke camping heeft een zogenaamde Fun Dose. Deze geeft aan hoeveel animatie er op de camping is, waardoor u een camping uit kunt zoeken die bij u en uw familie past. De Fun Dose wordt weergegeven door een reageerbuis: hoe meer deze gevuld is, hoe meer animatie er zal zijn. Meer uitleg over deze Fun Doses kunt u vinden op de pagina van de campings.

Zijn er campings in Frankrijk, Spanje en België met Nederlandstalige animatie?

Op een select aantal campings hebben wij een speciaal programma voor onze Nederlandstalige gasten. Dit zijn onze Dutchboxcampings. Klik hier voor meer informatie over dit programma en om de lijst met deelnemende campings te zien!

Zijn honden toegestaan?

Op veel van onze campings zijn huisdieren toegestaan (tegen een meerprijs). Het maximale aantal toegestane huisdieren verschilt en ook is het mogelijk dat in enkele specifieke accommodaties huisdieren niet zijn toegestaan, of dat ze alleen zijn toegestaan op de kampeerplaatsen. Zie hiervoor de pagina van de camping of neemt u contact op met de camping.

Honden zijn niet toegestaan rondom de zwembaden, de sanitaire voorzieningen en de eetgelegenheden op de camping. Indien de camping aan een meer of rivier ligt kan het zijn dat honden het water in mogen, neemt u voor meer informatie hierover contact op met de camping. Het is echter nooit toegestaan dat dit gebeurt op de plek waar gasten ook het water in gaan.

Honden dienen te allen tijde aangelijnd te zijn op de camping. Daarnaast moeten ze gevaccineerd en gechipt zijn. Uw dierenarts kan u meer informatie geven over welke vaccinaties verplicht zijn. Een dierenpaspoort/vaccinatieboekje moet getoond kunnen worden. Uiteraard bent u op de camping verplicht de ontlasting van uw hond op te ruimen.

Op onze campings in Frankrijk, België en Spanje zijn honden in de categorie 1 en 2 niet toegestaan. Dit zijn de volgende rassen*:

  • Pitbulls en kruisingen met de American Staffordshire Terrier
  • Boerbull en kruisingen met de Mastiff
  • Tosa en kruisingen met de Tosa
  • American Staffordshire Terrier
  • Rottweiler en kruisingen met de Rottweiler
  • Bordeauxdog zonder stamboom
* Welke honden er in categorie 1 of 2 vallen wordt bepaald door de ministeries van Landbouw. Het kan zijn dat er wijzigingen zijn geweest in deze lijst sinds de plaatsing hiervan in onze Veelgestelde Vragen. Is uw hond een waak- of vechthond en bent u er niet zeker van of deze is toegestaan in het buitenland, laat u dan inlichten voor u uw hond meeneemt.

Kan ik een plattegrond aanvragen?

Wij geven geen plattegronden van onze campings uit. U kunt eventueel gebruik maken van Google Maps voor een luchtfoto van de camping. Op de pagina van elk van onze campings staan twee links naar Google Maps die u hiervoor kunt gebruiken.

Zijn de faciliteiten (restaurant, bar, winkeltje, etc) en de zwembaden geopend tijdens het laagseizoen?

De zwembaden op onze campings zijn het gehele seizoen geopend, dus vanaf de opening tot de sluiting van de camping, tenzij anders vermeld op de pagina of in de e-mails van de camping. De zwembaden kunnen eventueel wel (tijdelijk) gesloten worden in geval van slecht weer. Voor de overige faciliteiten geldt dat deze gesloten of beperkt open kunnen zijn in het laagseizoen. Omdat dit o.a. afhankelijk kan zijn van de bezettingsgraad van de camping kan hierover niet altijd vooraf uitsluitsel worden gegeven.


3. Reservering:

Wat zijn jullie algemene verkoopvoorwaarden?

De algemene verkoopvoorwaarden kunt u hier vinden: www.capfun.nl/cgv.html

Kan ik een optie plaatsen?

Indien u een optie wilt plaatsen, dan kunt u contact opnemen met ons callcenter of u kunt een mail sturen naar jasmijn@capfun.com. Opties blijven maximaal 10 dagen staan. Wij plaatsen geen opties als de vertrekdatum binnen een maand is.

Hoe gaat de betaling? Ben ik verplicht om rechtstreeks het volledige bedrag te betalen?

Indien u minimaal een maand voor aankomst reserveert dan bieden wij u de mogelijkheid een aanbetaling van 25% (plus dossierkosten en eventuele annuleringsgarantie) te doen. Dit kunt u direct tijdens de reservering doen, hiervoor vinkt u dan het vakje 'Ik wil enkel een aanbetaling maken‘ aan. Maakt u een last minute reservering, of gaat u al binnen een maand weg, dan vragen wij u het gehele bedrag in één keer te voldoen.

Het restbedrag dient vervolgens een maand voor aankomst voldaan te zijn, dit kan via uw Clix-account. U zult hierover te zijner tijd een herinneringsmail ontvangen.

Wat is een “Clix-account”?

Na uw reservering krijgt u toegang tot uw persoonlijke Clix-account op onze website. Hier kunt u uw gegevens en reservering inzien. Ook kunt u hier betalen via iDeal of creditcard of kunt u hier de IBAN van de camping vinden voor een bankoverschrijving.
Uw wachtwoord zal u de dag na uw reservering per mail worden toegezonden. Indien u uw wachtwoord bent vergeten kunt u deze hier opvragen: www.capfun.nl/clix.

Kan ik twee accommodaties/kampeerplaatsen naast elkaar huren of een voorkeur doorgeven?

Wilt u graag twee (of meer) accommodaties of kampeerplaatsen naast elkaar reserveren, dan kunt u dit tijdens het reserveren in het vakje voor opmerkingen vermelden. Vermeld u dan duidelijk de achternaam waarop de andere reservering staat. U kunt in dit vak ook andere, algemene voorkeuren doorgeven, denkt u hierbij aan zaken als ‘rustig gelegen’, ‘schaduwrijk’, etc, of eventueel een voorkeursnummer.
Let op: hoewel de camping zeker zijn best zal doen zo goed mogelijk aan uw voorkeuren of aanvraag voor twee accommodaties/kampeerplaatsen naast elkaar te voldoen, kan dit niet gegarandeerd worden. Het is dan ook niet mogelijk om een specifiek nummer of specifieke plek te reserveren. Nummers worden niet voor aankomst doorgegeven en voorkeuren worden ook niet vooraf bevestigd.

Ik wil mijn bestaande reservering wijzigen, kan dit?

Wilt u een ander type accommodatie huren, of naar een ander Capfun-camping gaan, dan kunt u dit kosteloos laten wijzigen (op basis van beschikbaarheid). Eventuele extra kosten voor het nieuwe verblijf zijn voor uw rekening. Neemt u voor het wijzigen van uw reservering rechtstreeks contact op met de camping.

Hoe kan ik mijn reservering annuleren?

Annuleringen voor aankomst moeten rechtstreeks en schriftelijk aan de camping worden doorgegeven. U kunt dus uw reservering annuleren door een e-mail te sturen naar de camping. Het e-mailadres vindt u op de pagina van de camping.

Indien u bij ons de annuleringsgarantie hebt afgesloten:
Om van de annuleringsgarantie gebruik te kunnen maken, moet u de camping uiterlijk 24 uur voor de aankomstdatum op de hoogte stellen van de annulering en reden tot annulering. Valt uw reden onder de annuleringsgarantie (zie hiervoor de algemene verkoopvoorwaarden: 
www.capfun.nl/cgv.html) dan hebt u recht op een terugbetaling van het voldane bedrag minus administratiekosten en de kosten voor de annuleringsgarantie. U dient dan in de mail naar de camping een bewijs mee te sturen. Dit kan bijvoorbeeld een verklaring van uw dokter zijn waarin wordt aangegeven dat het voor u wegens medische redenen niet mogelijk is om op vakantie te gaan.

Voor uw terugbetaling hebben wij uw bankgegevens nodig. Wegens Europese anti-fraude maatregelen dienen wij een bewijs te ontvangen in de vorm van een foto/screenshot/pdf/etc waarop uw IBAN en de naam van de rekeninghouder te zien is. Bijvoorbeeld:
- Een foto van uw bankpas met de IBAN en de naam van de rekeninghouder
- Een foto/screenshot/pdf van de afschrijving van uw betaling aan Capfun waarop de IBAN en de naam van de rekeninghouder te zien is
- Een foto/screenshot/pdf van een algemeen bankafschrift waarop de IBAN en de naam van de rekeninghouder te zien is

In alle gevallen mag indien gewenst extra informatie (zoals uw saldo, andere afschrijvingen, bankpasnummer, etc) zwart of onzichtbaar gemaakt worden. Uw IBAN en de naam van de rekeninghouder moeten echter duidelijk zichtbaar zijn.

Vermeldt u daarnaast in de e-mail ook uw BIC, dit is de ‘bank identifier code’ die u kunt u vinden op de website van uw bank.
Met deze informatie kan de camping over gaan tot de terugbetaling. De verwerkingstijd is gemiddeld twee weken. Uiteraard zal de camping zijn best doen het zo snel mogelijk te laten zijn.

Indien u bij een externe verzekeringsmaatschappij een annuleringsverzekering hebt afgesloten:
Dan verloopt de terugbetaling via hen. U moet dan nog wel steeds de reservering schriftelijk bij de camping annuleren. Wij raden in dit geval aan eerst contact op te nemen met de verzekeringsmaatschappij om te vragen wat zij precies nodig hebben van de camping qua documentatie. Dit kan bijvoorbeeld een annuleringsbevestiging of annuleringsnota zijn. U kunt hier dan direct om vragen in de e-mail en de camping zal u dit dan toesturen.

Bent u al ter plaatse en moet u onverwacht eerder vertrekken, gaat u dan naar de receptie. Zij zullen u hiermee verder helpen.

Op onze Nederlandse campings gelden de RECRON-voorwaarden.

Wat dekt de annuleringsgarantie?

Voor meer uitleg over de annuleringsverzekering en wat deze dekt, zie paragraaf “Annuleringsgarantie” van de verkoopvoorwaarden www.capfun.nl/cgv.html


4. Kampeerplaatsen en accommodaties:

Wat moet ik doen als ik pas na 20u op de camping aankom?

Komt u na sluitingstijd van de receptie aan, geen zorgen: er zal een envelop voor u klaarliggen met uw sleutel en de plattegrond van de camping. Vergeet u zich de volgende dag niet te melden bij de receptie :)

Hoe groot zijn de kampeerplaatsen?

De afmetingen van de kampeerplaatsen op onze campings zijn erg verschillend. U kunt een indicatie vinden in de beschrijving van de kampeerplaats in de prijstabel. Wij raden u aan de afmetingen van uw kampeermiddel (caravan, vouwwagen, tent) te noteren in het vakje voor opmerkingen tijdens uw reservering. De camping weet dan hoeveel ruimte u minimaal nodig heeft en zal een goede plaats voor u uitzoeken. Indien zij geen plek hebben die groot genoeg voor u is, zal de camping contact met u opnemen.

Hoeveel personen zijn er inbegrepen in de prijs van een kampeerplaats?

Indien u gaat reserveren voor een kampeerplaats, is het de bedoeling dat u ALLE personen die meegaan invoert. De prijzen van de kampeerplaatsen zijn in de meeste gevallen op basis van 2 personen, maar u moet deze personen dus wel invoeren!

Op onze kampeerplaatsen mogen maximaal 6 personen verblijven. Bent u met meer, dan zult u twee kampeerplaatsen moeten huren. Neemt u in dat geval rechtstreeks contact op met de camping.

Is er stroom op de kampeerplaatsen?

Bij de meeste van onze kampeerplaatsen zit stroom al inbegrepen in de prijs van de plaats. Dan staat dit vermeld in de naam (bijvoorbeeld: Staanplaats + 2 pers + 1 auto + elektriciteit). U hoeft in dit geval niet elektra in aan te vinken tijdens het reserveren (tenzij u een tweede aansluiting wilt). Staat elektra niet vermeld in de naam, dan kunt u het apart erbij boeken.

Met hoeveel personen mogen wij een accommodatie huren?

In een accommodatie mogen niet meer mensen dan het maximaal aantal personen dat staat aangegeven. Ook baby’s tellen mee als persoon, zelfs als ze geen eigen bed nodig hebben!

Wat is er aanwezig in de stacaravan of ingerichte tenten?

In uw stacaravan of ingerichte tent is keukenraad aanwezig (pannen en potten, servies, bestek, glazen, etc)*. Zaken zoals theedoeken, afwassponsjes, vaatdoekjes, schoonmaakmiddelen etc. niet, deze moet u zelf meenemen. Dekens en/of dekbedden en kussens zijn ook aanwezig*, lakens niet.
Een tip: voor een kopje thee kunt u gebruik maken van de pannen, er is namelijk geen waterkoker aanwezig. Koffie wordt in Frankrijk het liefst met het standaard koffiezetapparaat gezet, dus er zal geen Senseo te vinden zijn. Voor de kaasliefhebbers, denk er aan om een kaasschaaf mee te nemen.

*Tenzij anders aangegeven op onze website of in de documenten van de camping.

Wat is een Top Presta accommodatie?

In de Top Presta varianten van onze accommodaties zit altijd een TV, airconditioning en een vaatwasser. Voor wat er precies aanwezig is in de mobilhome raden wij u aan de beschrijving te lezen. Airconditioning is niet los te huur.

Wat is een Top Presta kampeerplaats?

Indien u een Top Presta kampeerplaats reserveert dan krijgt u een plaats met hierop een huisje met bijvoorbeeld een tafel en stoelen, ligbedden en een barbecue. De inhoud verschilt per camping, raadpleeg de pagina van de camping om te zien wat zij precies aanbieden bij de Top Presta plaats.


5. Op de camping:

Wat zijn de kosten voor de eindschoonmaak?

Als u tot op het allerlaatste moment van de vakantie wilt genieten, kunt u de eindschoonmaak door de camping laten doen. De kosten hiervoor zijn afhankelijk van het type accommodatie, zie hieronder. Let op, indien u de eindschoonmaak door de camping laat doen, dient u nog wel de koelkast te legen, andere etenswaren of producten die u niet mee naar huis neemt weg te gooien en het vuilnis buiten te zetten.

Kosten per accommodatie:
Eindschoonmaak €90: basic accommodaties (Chalets, Moon, Mini-Habana, Habana, Sun, Studio, Kim 4, etc) op onze campings in Frankrijk, Spanje en België.
Onderstaande bedragen zijn op al onze campings in alle landen hetzelfde:

Eindschoonmaak €120: Resort, Bizouquet/Kids 5 personen, Lodge, Bart ,Kim 6, tweekamerappartementen.
Eindschoonmaak €150: Bizouquet/Kids 7 personen, Max 4 en 6 personen, Raoul 4 en 6 personen, Family (1 badkamer, 4 slaapkamers), Farés, Amnésia 6 en 8 personen (stacaravan + hut inbegrepen), Falabraque 6 en 8 personen (stacaravan + hut inbegrepen), driekamerappartementen.
Eindschoonmaak €180: Super Family (2 badkamers, 4 slaapkamers).
Eindschoonmaak €220: Tribu/Tribu + Bizouquet
Eindschoonmaak €250: Maison/Huis/Villa en appartementen vanaf 60m2.
Eindschoonmaak €300: Maison/Huis/Villa en appartementen vanaf 150m2.

Aankomst en vertrek?

U kunt op de meeste campings vanaf 16:00 in uw accommodatie en u wordt geacht deze voor 10:00 of 12:00 te verlaten (laat u informeren door de camping over de exacte tijd). De kampeerplaatsen zijn vaak beschikbaar vanaf 14:00 en moeten vrijgemaakt worden voor 12:00. Op de meeste campings kan er worden ingecheckt tot 19:00. De genoemde tijden kunnen afhankelijk zijn van het hoog- of laagseizoen en zijn verschillend per camping.

Dien ik bij aankomst een borg te betalen?

Bij aankomst op de camping betaalt u borg. Deze borg bestaat uit twee delen:

Borg voor de accommodatie
Dit is een bedrag van €200 en ontvangt u terug indien er geen schade aan de accommodatie wordt geconstateerd. Is dit wel het geval, dan wordt dit bedrag ingehouden of ontvangt u een gedeelte terug na aftrek van de kosten van eventuele reparaties en/of het vervangen van zaken in de accommodatie.

Borg voor de eindschoonmaak
De accommodatie dient bij vertrek schoon achtergelaten te worden (vloeren geveegd en gedweild, servies en bestek afgewassen en opgeborgen, dekens opgevouwen en opgeborgen, vuilnisbakken geleegd, kasten schoongemaakt, keukens, badkamers en toiletten schoongemaakt). De hoogte van de borg is afhankelijk van het type accommodatie, zie hieronder.
Let op: indien uw accommodatie bij aankomst niet voldoende schoon is, dient u dit direct te melden bij de receptie (indien nu na sluitingstijd van de receptie arriveert dan kunt u het melden zodra de receptie weer opent). Zij zullen er alles aan doen het zo snel mogelijk op te lossen. Doet u dit niet, dan kunnen wij eventuele klachten hierover aan het einde van uw verblijf niet in behandeling nemen.

Schoonmaakborg per accommodatie:
Borg €90: basic accommodaties (Chalets, Moon, Mini-Habana, Habana, Sun, Studio, etc) op onze campings in Nederland.
Borg €120: basic accommodaties (Chalets, Moon, Mini-Habana, Habana, Sun, Studio, etc) op onze campings in Frankrijk, Spanje en België.
Onderstaande bedragen zijn op al onze campings in alle landen hetzelfde:
Borg €160: Resort, Bizouquet/Kids 5 personen, Lodge, tweekamerappartementen.
Borg €195: Bizouquet/Kids 7 personen, Max 4 en 6 personen, Raoul 4 en 6 personen, Family (1 badkamer, 4 slaapkamers), Farés, Amnésia 6 en 8 personen (stacaravan + hut inbegrepen), Borg 6 en 8 personen (stacaravan + hut inbegrepen), driekamerappartementen.
Borg €230: Super Family (2 badkamers, 4 slaapkamers).
Borg €290: Tribu/Tribu + Bizouquet
Borg €325: Maison/Huis/Villa en appartementen vanaf 60m2.
Borg €390: Maison/Huis/Villa en appartementen vanaf 150m2.

Borg kampeerplaatsen/overige
Enkele campings vragen ook borg voor de (Top Presta) staanplaatsen of andere zaken zoals de slagboombadge. Laat u informeren door de camping.

Bij aankomst op een Nederlandse camping zal u gevraagd worden een machtigingsformulier te ondertekenen voor de borg. Op de campings in Frankrijk, België en Spanje kunt u de borg voldoen met creditcard, hierop zal het bedrag tijdelijk worden geblokkeerd (het wordt niet afgeschreven). Beschikt u niet over een creditcard, dan zal u gevraagd worden een machtigingsformulier te ondertekenen.

Kan ik extra's huren bij mijn reservering?

Op de meeste van onze campings kunt u extra's huren zoals bedlinnen, handdoeken, een babypakket, barbecue, etc. Het precieze aanbod van de camping staat vermeld onder 'services' op de pagina van de camping. U kunt deze zaken eventueel ook ter plaatse nog huren, dit raden wij echter af (zeker als u in het hoogseizoen gaat) aangezien de voorraad beperkt kan zijn.

Bedlinnen: veel van onze campings bieden twee soorten bedlinnen aan, lakens van katoen en zogenaamde wegwerplakens. Wegwerplakens zijn bedoeld voor kortdurend gebruik en u kunt ze weggooien zodra u de camping verlaat. Ze zijn gemaakt vaneen vrij dun materiaal en daarom voornamelijk geschikt voor korte verblijven. Voor langere verblijven raden wij aan katoenen lakens te huren.

Handdoeken: indien u een handdoekenpakket reserveert ontvangt u een grote en een kleine handdoek. Net als bedlinnen worden handdoeken niet automatisch gewisseld. U kunt een nieuw pakket kopen bij de receptie.

Babypakket: dit bestaat uit een campingbedje, hoge stoel en een badje. Voor het babybedje dient u een eigen matrasje en bedlinnen mee te nemen. In bijna alle accommodaties is het NIET mogelijk om het babybedje op de slaapkamer met het tweepersoonsbed te plaatsen.

Barbecue: de regels voor barbecues zijn vaak streng in verband met (bos)brandgevaar. Controleert u dus goed welke types op uw camping zijn toegestaan voor u uw eigen barbecue meeneemt, dit staat ook vermeld bij 'services'. Indien u een barbecue huurt dan is dit een gasbarbecue of plancha, tenzij anders vermeld. Het kan zijn dat hier een waarborg voor wordt gevraagd.

Koelkast: koelkasten kunnen gehuurd worden bij een kampeerplaats. Het betreft in de meeste gevallen het standaard tafelmodel van ongeveer 100 liter. Het kan zijn dat hier een waarborg voor wordt gevraagd.

Kluis: indien u een kluisje huurt bevindt deze zich in de meeste gevallen op de receptie en u zult hier dan geen toegang tot hebben als de receptie gesloten is.

Televisie: als u een televisie huurt, zult u op de meeste campings alleen Franse kanalen kunnen ontvangen. Het kan zijn dat hier een waarborg voor wordt gevraagd.

Fietsen: indien de camping fietsverhuur aanbiedt, zijn de tarieven ter plaatse beschikbaar. Vooraf reserveren is op de meeste campings niet mogelijk.

Extra auto: indien u met meer dan één auto komt kunt u dit aangegeven tijdens het reserveren. Deze extra auto kan mogelijk niet direct naast de accommodatie geparkeerd worden, op de receptie zullen ze aangeven waar u deze auto kunt parkeren.

Dien ik mijn reisdocumenten mee te brengen?

U hoeft naar onze campings geen documenten of vouchers mee te nemen. Alles staat in ons systeem en u hoeft alleen uw identiteitskaart of paspoort te laten zien bij aankomst.

Is er Wifi op de camping?

Op de meeste van onze campings bieden wij gratis wifi bij de bar/het restaurant of de receptie van de camping aan. Sommige van onze campings bieden ook betaalde wifi op de rest van het terrein, als dit het geval is dan staat het vermeld op de pagina van de camping.

Zijn zwemshorts toegestaan?

Op onze campings in Nederland en Spanje zijn zwemshorts toegestaan.
Op onze campings in Frankrijk en België zijn zwemshorts (lange, wijde zwembroeken) niet toegestaan in de zwembaden
. Een strakke zwembroek is dus verplicht voor mannen, maar deze mag wel pijpjes hebben en hoeft niet model ‘speedo’ te zijn.

Wat moet ik doen als ik na sluitingstijd van de receptie aan ga komen?

Weet u al voor de dag van aankomst dat u na 19:00 aan gaat komen, meldt u dit dan per mail of telefonisch aan de camping. Weet u pas op de dag van aankomst dat u na sluitingstijd van de receptie zal arriveren, neem dan direct telefonisch contact op met de camping. De camping zal u vervolgens over de late check-in procedure informeren en u de nodige informatie geven, zoals de code van de slagbomen, de locatie van uw accommodatie of staanplaats en waar u de papieren op kunt halen. U dient zich dan de volgende dag bij de receptie melden.

Hoe kan ik een klacht indienen?

Indien u ergens niet tevreden over bent, meldt u dan altijd uw klacht bij de receptie of het management van de camping. Zij zullen hun best doen om een oplossing te vinden!
Indien het een klacht over de schoonmaak, staat of de inventaris van uw accommodatie betreft, dan moet deze binnen 24 uur na aankomst kenbaar worden gemaakt. Klachten hierover die later worden ingediend kunnen wij helaas niet in behandeling nemen.

Klachten die niet naar tevredenheid zijn opgelost op de camping, kunnen worden ingediend in de tevredenheidenquête. U ontvangt een mail hiervoor de dinsdag na thuiskomst. U kunt de enquête vanaf dinsdagmiddag ook op uw Clix-account vinden (www.capfun.nl/clix). Omwille van het overzichtelijk houden van de communicatie, kunnen klachten alleen via de enquête worden ingediend, dit kan niet telefonisch of per e-mail. Na het invullen van de enquête ontvangt u binnen maximaal drie maanden een reactie. Zodra er een reactie is gegeven krijgt u melding hiervan per mail. U kunt indien gewenst ook weer reageren.

Indien u uw wachtwoord voor uw Clix-account kwijt bent kunt u deze opvragen via www.capfun.nl/clix, er wordt u dan direct een nieuw wachtwoord toegezonden.


6. Veelgestelde vragen voor vertrek

Welke documenten moet ik meenemen naar de camping?

U hoeft naar onze campings geen documenten of vouchers mee te nemen. Alles staat in ons systeem en u hoeft alleen uw identiteitskaart of paspoort te laten zien bij aankomst.

Wanneer kan ik in- en uitchecken?

U kunt op de meeste campings vanaf 16:00 in uw accommodatie en u wordt geacht deze voor 10:00 of 12:00 te verlaten (laat u informeren door de camping over de exacte tijd). De kampeerplaatsen zijn vaak beschikbaar vanaf 14:00 en moeten vrijgemaakt worden voor 12:00. Op de meeste campings kan er worden ingecheckt tot 19:00. De genoemde tijden kunnen afhankelijk zijn van het hoog- of laagseizoen en zijn verschillend per camping.

 

Weet u al voor de dag van aankomst dat u na 19:00 aan gaat komen, meldt u dit dan per mail of telefonisch aan de camping. Weet u pas op de dag van aankomst dat u na sluitingstijd van de receptie zal arriveren, neem dan direct telefonisch contact op met de camping. De camping zal u vervolgens over de late check-in procedure informeren en u de nodige informatie geven, zoals de code van de slagbomen, de locatie van uw accommodatie of staanplaats en waar u de papieren op kunt halen. U dient zich dan de volgende dag bij de receptie melden.

Moet ik een borg betalen?

Bij aankomst op de camping betaalt u borg. Deze borg bestaat uit twee delen:

Borg voor de accommodatie
Dit is een bedrag van €200 en ontvangt u terug indien er geen schade aan de accommodatie wordt geconstateerd. Is dit wel het geval, dan wordt dit bedrag ingehouden of ontvangt u een gedeelte terug na aftrek van de kosten van eventuele reparaties en/of het vervangen van zaken in de accommodatie.

Borg voor de eindschoonmaak
De accommodatie dient bij vertrek schoon achtergelaten te worden (vloeren geveegd en gedweild, servies en bestek afgewassen en opgeborgen, dekens opgevouwen en opgeborgen, vuilnisbakken geleegd, kasten schoongemaakt, keukens, badkamers en toiletten schoongemaakt). De hoogte van de borg is afhankelijk van het type accommodatie, zie hieronder.
Let op: indien uw accommodatie bij aankomst niet voldoende schoon is, dient u dit direct te melden bij de receptie (indien nu na sluitingstijd van de receptie arriveert dan kunt u het melden zodra de receptie weer opent). Zij zullen er alles aan doen het zo snel mogelijk op te lossen. Doet u dit niet, dan kunnen wij eventuele klachten hierover aan het einde van uw verblijf niet in behandeling nemen.

Schoonmaakborg per accommodatie:
Borg €90: basic accommodaties (Chalets, Moon, Mini-Habana, Habana, Sun, Studio, etc) op de campings in Nederland.
Borg €120: basic accommodaties (Chalets, Moon, Mini-Habana, Habana, Sun, Studio, etc) op de campings in Frankrijk, Spanje en België.
Onderstaande bedragen zijn op al onze campings in alle landen hetzelfde:
Borg €160: Resort, Bizouquet/Kids 5 personen, Lodge, tweekamerappartementen.
Borg €195: Bizouquet/Kids 7 personen, Max 4 en 6 personen, Raoul 4 en 6 personen, Family (1 badkamer, 4 slaapkamers), Farés, Amnésia 6 en 8 personen (stacaravan + hut inbegrepen), Borg 6 en 8 personen (stacaravan + hut inbegrepen), driekamerappartementen.
Borg €230: Super Family (2 badkamers, 4 slaapkamers).
Borg €290: Tribu/Tribu + Bizouquet
Borg €325: Maison/Huis/Villa en appartementen vanaf 60m2.
Borg €390: Maison/Huis/Villa en appartementen vanaf 150m2.

Borg kampeerplaatsen/overige
Enkele campings vragen ook borg voor de (Top Presta) staanplaatsen of andere zaken zoals de slagboombadge. Laat u informeren door de camping.

Bij aankomst op een Nederlandse camping zal u gevraagd worden een machtigingsformulier te ondertekenen voor de borg. Op de campings in Frankrijk, België en Spanje kunt u de borg voldoen met creditcard, hierop zal het bedrag tijdelijk worden geblokkeerd (het wordt niet afgeschreven). Beschikt u niet over een creditcard, dan zal u gevraagd worden een machtigingsformulier te ondertekenen.

Moet ik bedlinnen meenemen?

Kussens en dekens en/of dekbedden zijn aanwezig in de accommodaties, linnengoed niet, tenzij u dit erbij hebt gereserveerd. Zo niet, dan moet u dus nog een hoeslaken, kussensloop en overtrek meenemen.
In onze accommodaties zijn de bedden over het algemeen 1.40 x 1.90m en 0.7 x 1.90m. Het kan echter ook zijn dat het tweepersoonsbed 1.60m is en het eenpersoonsbed 0.8 of 0.9m breed. Wij raden daarom aan beddengoed voor een bed van 1.60m x 2m en 0.9 x 2m mee te nemen.
Wilt u meer informatie hierover, contacteert u dan de camping rechtstreeks. Onze medewerkers van het callcenter hebben helaas geen toegang tot de specifieke afmetingen van alle bedden op al onze campings. Ditzelfde geldt voor een inventarislijst van de accommodaties.

Denkt u er overigens ook aan om handdoeken mee te nemen (als u deze er niet bij hebt gereserveerd) en zaken als theedoeken en schoonmaakmiddelen.