Veelgestelde vragen Terug naar de homepage
1. EEN JUISTE CAMPING UITKIEZEN

Wat is de Fun-meter?

Elke camping heeft een zogenaamde Fun-meter. Deze geeft aan hoeveel animatie er op de camping is, waardoor je een camping uit kan zoeken die bij jou en je familie past. Hoe voller de Fun-meter, hoe meer animatie er zal zijn. Als het flesje groen is en dus maar een beetje gevuld, is het een rustigere camping. Als het flesje rood is en dus vol, is er veel animatie op de camping. Meer uitleg over deze Fun-meters kan je vinden op de pagina van de campings.

Zijn er campings in Frankrijk, Spanje en België met Nederlandstalige animatie?

Op een select aantal campings hebben wij een speciaal programma voor onze Nederlandstalige gasten. Dit zijn onze Dutchboxcampings. Klik hier voor meer informatie over dit programma en om de lijst met deelnemende campings te zien!

Zijn honden toegestaan?

Op veel van onze campings zijn huisdieren toegestaan (tegen een meerprijs). Het maximale aantal toegestane huisdieren verschilt en ook is het mogelijk dat in enkele specifieke accommodaties huisdieren niet zijn toegestaan, of dat ze alleen zijn toegestaan op de kampeerplaatsen. Zie hiervoor de pagina van de camping of neem contact op met de camping.

Honden zijn niet toegestaan rondom de zwembaden, de sanitaire voorzieningen en de eetgelegenheden op de camping. Indien de camping aan een meer of rivier ligt kan het zijn dat honden het water in mogen, neem voor meer informatie hierover contact op met de camping. Het is echter nooit toegestaan dat dit gebeurt op de plek waar gasten ook het water in gaan.

Honden dienen te allen tijde aangelijnd te zijn op de camping. Daarnaast moeten ze gevaccineerd en gechipt zijn. Contacteer je dierenarts voor meer informatie over welke vaccinaties verplicht zijn voor welke landen. Een dierenpaspoort/vaccinatieboekje moet getoond kunnen worden. Uiteraard ben je op de camping verplicht de ontlasting van je hond op te ruimen.

Op onze campings in Frankrijk, België en Spanje zijn honden in de categorie 1 en 2 niet toegestaan. Dit zijn de volgende rassen*:

Pitbulls en kruisingen met de American Staffordshire Terrier

Boerbull en kruisingen met de Mastiff

Tosa en kruisingen met de Tosa

American Staffordshire Terrier

Rottweiler en kruisingen met de Rottweiler

Bordeauxdog zonder stamboom

* Welke honden er in categorie 1 of 2 vallen wordt bepaald door de ministeries van Landbouw. Het kan zijn dat er wijzigingen zijn geweest in deze lijst sinds de plaatsing hiervan in onze Veelgestelde Vragen. Is je hond een waak- of vechthond en ben je er niet zeker van of deze is toegestaan in het buitenland, laat je dan inlichten door de autoriteiten voordat je je hond meeneemt.

Kan ik een plattegrond aanvragen?

Je kunt de camping contacteren voor een plattegrond, indien de camping beschikt over een plattegrond die up-to-date is dan zullen ze deze opsturen per mail. Bij campings die niet over een plattegrond beschikken kan je eventueel gebruik maken van Google Maps voor een luchtfoto van de camping. Op de pagina van elk van onze campings staan twee links naar Google Maps die je hiervoor kunt gebruiken.

Zijn de faciliteiten (restaurant, bar, winkeltje, etc) en de zwembaden geopend tijdens het laagseizoen?

Tijdens het laagseizoen kunnen verschillende faciliteiten gedeeltelijk of volledig gesloten zijn. Dit kan per camping verschillen. Voor meer informatie kan je contact opnemen met de camping.

2. RESERVERING

Wat zijn jullie algemene verkoopvoorwaarden?

De algemene verkoopvoorwaarden kan je hier vinden : www.capfun.nl/cgv.html

Kan ik een optie plaatsen?

Als je een optie wilt plaatsen, dan kan je contact opnemen met ons callcenter of je kan een mail sturen naar jasmijn@capfun.com. Opties blijven maximaal 10 dagen staan. Wij plaatsen geen opties als de vertrekdatum binnen een maand is.

Hoe gaat de betaling? Ben ik verplicht om rechtstreeks het volledige bedrag te betalen?

Als je minimaal een maand voor aankomst reserveert dan bieden wij je de mogelijkheid een aanbetaling van 25% (plus administratiekosten en eventuele annuleringsgarantie) te doen. Dit kan je direct tijdens het reserveren doen, hiervoor vink je dan het vakje ‘ik maak een aanbetaling’ aan. Maak je een last minute reservering, of ga je al binnen een maand weg, dan vragen wij dat het gehele bedrag in één keer te voldoen.

Het restbedrag dient vervolgens een maand voor aankomst voldaan te zijn, dit kan via je Clix-account.

Betalen kan met iDeal, creditcard, of per bankoverschrijving.

Wat is een “Clix-account”?

Na je reservering krijg je toegang tot je persoonlijke Clix-account op onze website. Hier kan je je gegevens en reservering inzien. Ook kan je hier betalen via iDeal of creditcard of kan je hier de IBAN van de camping vinden voor een bankoverschrijving.
Het wachtwoord zal je binnen 48 uur na de reservering per mail worden toegezonden. Indien je deze mail niet ontvangt (kijk ook in de ongewenste e-mail) of als je je wachtwoord bent vergeten kan je deze hier opvragen: www.capfun.nl/clix

Kan ik twee accommodaties/kampeerplaatsen naast elkaar huren of een voorkeur doorgeven?

Wil je graag twee (of meer) accommodaties of kampeerplaatsen naast elkaar reserveren, dan kan je dit tijdens het reserveren in het vakje voor opmerkingen vermelden. Vermeld dan duidelijk de achternaam waarop de andere reservering staat. Je kan in dit vak ook andere, algemene voorkeuren doorgeven, denk hierbij aan zaken als ‘rustig gelegen’, ‘schaduwrijk’, etc.
Let op: hoewel de camping zeker zijn best zal doen zo goed mogelijk aan de voorkeuren of aanvraag voor twee accommodaties/kampeerplaatsen naast elkaar te voldoen, kan dit niet gegarandeerd worden. Het is dan ook niet mogelijk om een specifiek nummer of specifieke plek te reserveren. Nummers worden niet voor aankomst doorgegeven en voorkeuren worden ook niet vooraf bevestigd.

Ik wil mijn bestaande reservering wijzigen, kan dit?

Wil je een ander type accommodatie huren, of naar een ander Capfun-camping gaan, dan kan je dit kosteloos laten wijzigen (op basis van beschikbaarheid). Eventuele extra kosten voor het nieuwe verblijf zijn voor je eigen rekening. Neem voor het wijzigen van je reservering rechtstreeks contact op met de camping.

Hoe kan ik mijn reservering annuleren?

Annuleringen voor aankomst moeten rechtstreeks en schriftelijk aan de camping worden doorgegeven. Je kan dus je reservering annuleren door een e-mail te sturen naar de camping. Het e-mailadres vind je op de pagina van de camping.


Indien je bij ons de annuleringsgarantie hebt afgesloten:
Om van de annuleringsgarantie gebruik te kunnen maken, moet je de camping uiterlijk 24 uur voor de aankomstdatum op de hoogte stellen van de annulering en reden tot annulering. Valt je reden onder de annuleringsgarantie (zie hiervoor de algemene verkoopvoorwaarden: www.capfun.nl/cgv.html) dan heb je recht op een terugbetaling van het voldane bedrag minus administratiekosten en de kosten voor de annuleringsgarantie. Je dient dan in de mail naar de camping een bewijs mee te sturen. Dit kan bijvoorbeeld een verklaring van de dokter zijn waarin wordt aangegeven dat het voor jou wegens medische redenen niet mogelijk is om op vakantie te gaan.

 

Voor de terugbetaling hebben wij uw bankgegevens nodig. Wegens Europese anti-fraude maatregelen dienen wij een bewijs te ontvangen in de vorm van een foto/screenshot/pdf/etc waarop het IBAN nummer en de naam van de rekeninghouder te zien is. Bijvoorbeeld:
- Een foto van je bankpas met de IBAN en de naam van de rekeninghouder
- Een foto/screenshot/pdf van de afschrijving van je betaling aan Capfun waarop de IBAN en de naam van de rekeninghouder te zien is
- Een foto/screenshot/pdf van een algemeen bankafschrift waarop de IBAN en de naam van de rekeninghouder te zien is

In alle gevallen mag indien gewenst extra informatie (zoals je saldo, andere afschrijvingen, bankpasnummer, etc) zwart of onzichtbaar gemaakt worden. Het IBAN en de naam van de rekeninghouder moeten echter duidelijk zichtbaar zijn.

Vermeld daarnaast in de e-mail ook je BIC, dit is de ‘bank identifier code’ die je kan vinden op de website van je bank.
Met deze informatie kan de camping over gaan tot de terugbetaling. De verwerkingstijd is gemiddeld twee weken. Uiteraard zal de camping zijn best doen het zo snel mogelijk te laten zijn.

Indien je bij een externe verzekeringsmaatschappij een annuleringsverzekering hebt afgesloten:
Dan verloopt de terugbetaling via hen. Je moet dan nog wel steeds de reservering schriftelijk bij de camping annuleren. Wij raden in dit geval aan eerst contact op te nemen met de verzekeringsmaatschappij om te vragen wat zij precies nodig hebben van de camping qua documentatie. Dit kan bijvoorbeeld een annuleringsbevestiging of annuleringsnota zijn. Je kan hier dan direct om vragen in de e-mail en de camping zal dit dan toesturen.

Ben je al ter plaatse en moet je onverwacht eerder vertrekken, ga dan naar de receptie. Zij zullen je hiermee verder helpen.

Op onze Nederlandse campings gelden de RECRON-voorwaarden.

Wat dekt de annuleringsgarantie?

Voor meer uitleg over de annuleringsverzekering en wat deze dekt, zie paragraaf “Annuleringsgarantie” van de verkoopvoorwaarden www.capfun.nl/cgv.html

3. KAMPEERPLAATSEN EN ACCOMMODATIES

Wat moet ik doen als ik pas na 20u op de camping aankom?

Kom je na sluitingstijd van de receptie aan, geen zorgen: er zal een envelop voor je klaarliggen met je sleutel en de plattegrond van de camping. Vergeet niet je de volgende dag te melden bij de receptie.

Hoe groot zijn de kampeerplaatsen?

De afmetingen van de kampeerplaatsen op onze campings zijn erg verschillend. Soms kan je een indicatie vinden in de beschrijving van de kampeerplaats in de prijstabel. Wij raden je aan de afmetingen van het kampeermiddel (caravan, vouwwagen, tent) te noteren in het vakje voor opmerkingen tijdens het reserveren. De camping weet dan hoeveel ruimte je minimaal nodig hebt en zal een goede plaats voor je uitzoeken. Indien zij geen plek hebben die groot genoeg voor je is, zal de camping contact met je opnemen.

Hoeveel personen zijn er inbegrepen in de prijs van een kampeerplaats?

Indien je gaat reserveren voor een kampeerplaats, is het de bedoeling dat je ALLE personen die meegaan invoert. De prijzen van de kampeerplaatsen in de prijstabel zijn in de meeste gevallen op basis van 2 personen, maar je moet deze personen dus wel invoeren!

Op onze kampeerplaatsen mogen maximaal 6 personen verblijven. Ben je met meer, dan zul je twee kampeerplaatsen moeten huren. Neem in dat geval rechtstreeks contact op met de camping

Is er stroom op de kampeerplaatsen?

Bij de meeste van onze kampeerplaatsen zit stroom al inbegrepen in de prijs van de plaats. Dan staat dit vermeld in de naam (bijvoorbeeld: Staanplaats + 2 pers + 1 auto + elektriciteit). U hoeft in dit geval niet elektra in aan te vinken tijdens het reserveren (tenzij u een tweede aansluiting wilt). Staat elektra niet vermeld in de naam, dan kunt u het apart erbij boeken.

Met hoeveel personen mogen wij een accommodatie huren?

In een accommodatie mogen niet meer mensen dan het maximaal aantal personen dat staat aangegeven. Ook baby’s tellen mee als persoon, zelfs als ze geen eigen bed nodig hebben!

Wat is er aanwezig in de stacaravan of ingerichte tenten?

In de stacaravan of ingerichte tent is keukenraad aanwezig (pannen en potten, servies, bestek, glazen, etc)*. Zaken zoals theedoeken, afwassponsjes, vaatdoekjes, schoonmaakmiddelen etc. niet, deze moet je zelf meenemen. Dekens en/of dekbedden en kussens zijn ook aanwezig*, lakens niet.
Een tip: voor een kopje thee kan je gebruik maken van de pannen, er is namelijk geen waterkoker aanwezig. Koffie wordt in Frankrijk het liefst met het standaard koffiezetapparaat gezet, dus er zal geen Senseo te vinden zijn. Voor de kaasliefhebbers, denk eraan om een kaasschaaf mee te nemen.  

*Tenzij anders aangegeven op onze website of in de documenten van de camping.

Wat is een Top Presta accommodatie?

In de Top Presta varianten van onze accommodaties zit altijd een TV, airconditioning en een vaatwasser. Voor wat er precies aanwezig is in de mobilhome raden wij aan de beschrijving te lezen. Airconditioning is niet los te huur.

Wat is een Top Presta kampeerplaats?

Als je een Top Presta kampeerplaats reserveert dan krijg je een plaats met hierop een huisje met bijvoorbeeld een tafel en stoelen, ligbedden en een barbecue. De inhoud verschilt per camping, raadpleeg de pagina van de camping om te zien wat zij precies aanbieden bij de Top Presta plaats.

4. OP DE CAMPING

Wat zijn de kosten voor de eindschoonmaak?

Als je tot op het allerlaatste moment van de vakantie wilt genieten, kan je de eindschoonmaak door de camping laten doen. De kosten hiervoor zijn afhankelijk van het type accommodatie, zie hieronder. Let op, wil je de eindschoonmaak door de camping laat doen, moet je nog wel de koelkast te legen, andere etenswaren of producten die je niet mee naar huis neemt weg te gooien en het vuilnis buiten te zetten.

 

Kosten per accommodatie:
Eindschoonmaak €90: basic accommodaties (Chalets, Moon, Mini-Habana, Habana, Sun, Studio, Kim 4, Indy, etc).
Eindschoonmaak €120: Resort, Bizouquet/Kids 5 personen, Lodge, Bart, Kim 6, tweekamerappartementen.
Eindschoonmaak €150: Bizouquet/Kids 7 personen, Max 4 en 6 personen, Raoul/Jasmijn 4 en 6 personen, Family (1 badkamer, 4 slaapkamers), Farés, Amnésia 6 en 8 personen (stacaravan + hut inbegrepen), Falabraque 6 en 8 personen (stacaravan + hut inbegrepen), driekamerappartementen.
Eindschoonmaak €180: Super Family (2 badkamers, 4 slaapkamers).
Eindschoonmaak €220: Tribu/Tribu + Bizouquet/Tribu + Kids
Eindschoonmaak €250: Maison/Huis/Villa en appartementen vanaf 60m2.
Eindschoonmaak €300: Maison/Huis/Villa en appartementen vanaf 150m2

Aankomst en vertrek?

Je kan op de meeste campings vanaf 16:00 in je accommodatie en je wordt geacht deze voor 10:00 (campings in Nederland en België) of 12:00 te verlaten (campings in Frankrijk en Spanje). De kampeerplaatsen zijn vaak beschikbaar vanaf 14:00 en moeten vrijgemaakt worden voor 12:00. Op de meeste campings kan er worden ingecheckt tot 19:00 of 20:00. De genoemde tijden kunnen afhankelijk zijn van het hoog- of laagseizoen en zijn verschillend per camping. Laat je informeren door de camping.

Dien ik bij aankomst een borg te betalen?

Bij aankomst op de camping betaal je borg. Deze borg bestaat uit twee delen:

 

Borg voor de accommodatie
Dit is een bedrag van €200 en ontvang je terug indien er geen schade aan de accommodatie wordt geconstateerd. Is dit wel het geval, dan wordt dit bedrag ingehouden of ontvang je een gedeelte terug na aftrek van de kosten van eventuele reparaties en/of het vervangen van zaken in de accommodatie.

 

Borg voor de eindschoonmaak
De accommodatie dient bij vertrek schoon achtergelaten te worden (vloeren geveegd en gedweild, servies en bestek afgewassen en opgeborgen, dekens opgevouwen en opgeborgen, vuilnisbakken geleegd, kasten schoongemaakt, keukens, badkamers en toiletten schoongemaakt). De hoogte van de borg is afhankelijk van het type accommodatie, zie hieronder.
Let op: indien de accommodatie bij aankomst niet voldoende schoon is, dien je dit direct te melden bij de receptie (indien nu na sluitingstijd van de receptie arriveert dan kan je het melden zodra de receptie weer opent). Zij zullen er alles aan doen het zo snel mogelijk op te lossen. Doe je dit niet, dan kunnen wij eventuele klachten hierover aan het einde van je verblijf niet in behandeling nemen.

 

Schoonmaakborg per accommodatie:
Borg €120: basic accommodaties (Chalets, Moon, Mini-Habana, Habana, Sun, Studio, Kim 4, Indy, etc) 
Borg €160: Resort, Bizouquet/Kids 5 personen, Lodge, tweekamerappartementen.
Borg €195: Bizouquet/Kids 7 personen, Max 4 en 6 personen, Raoul/Jasmijn 4 en 6 personen, Family (1 badkamer, 4 slaapkamers), Farés, Amnésia 6 en 8 personen (stacaravan + hut inbegrepen), Falabraque 6 en 8 personen (stacaravan + hut inbegrepen), driekamerappartementen.
Borg €230: Super Family (2 badkamers, 4 slaapkamers).
Borg €290: Tribu/Tribu + Bizouquet/Tribu + Kids
Borg €325: Maison/Huis/Villa en appartementen vanaf 60m2.
Borg €390: Maison/Huis/Villa en appartementen vanaf 150m2.

Borg kampeerplaatsen/overige
Enkele campings vragen ook borg voor de (Top Presta) staanplaatsen of andere zaken zoals de slagboombadge. Laat je informeren door de camping.

 

Bij aankomst op een Nederlandse camping zal gevraagd worden een machtigingsformulier te ondertekenen voor de borg. Op de campings in Frankrijk, België en Spanje kan je de borg voldoen met creditcard, hierop zal het bedrag of een bedrag van €1 tijdelijk worden geblokkeerd (het wordt niet afgeschreven). Beschik je niet over een creditcard, dan zal gevraagd worden een machtigingsformulier te ondertekenen.

Kan ik extra's huren bij mijn reservering?

Op de meeste van onze campings kan je extra's huren zoals bedlinnen, handdoeken, een babypakket, barbecue, etc. Het precieze aanbod van de camping staat vermeld onder 'services' op de pagina van de camping. Je kan deze zaken eventueel ook ter plaatse nog huren, dit raden wij echter af (zeker als je in het hoogseizoen gaat) aangezien de voorraad beperkt kan zijn.

Bedlinnen: veel van onze campings bieden twee soorten bedlinnen aan, lakens van katoen en zogenaamde wegwerplakens. Wegwerplakens zijn bedoeld voor kortdurend gebruik en je kan ze weggooien zodra je de camping verlaat. Ze zijn gemaakt van een vrij dun materiaal en daarom voornamelijk geschikt voor korte verblijven. Voor langere verblijven raden wij aan katoenen lakens te huren.

Handdoeken: Als je een handdoekenpakket reserveert ontvang je een grote en een kleine handdoek. Net als bedlinnen worden handdoeken niet automatisch gewisseld. Je kan een nieuw pakket huren bij de receptie.

Babypakket: dit bestaat uit een campingbedje, hoge stoel en een badje. Voor het babybedje dien je een eigen matrasje en bedlinnen mee te nemen. In de meeste accommodaties is het NIET mogelijk om het babybedje op de slaapkamer met het tweepersoonsbed te plaatsen. Neem voor meer informatie hierover contact op met de camping.

Barbecue: de regels voor barbecues zijn vaak streng in verband met (bos)brandgevaar. Controleer dus goed welke types op de camping zijn toegestaan voordat je je eigen barbecue meeneemt, dit staat ook vermeld bij 'services'. Indien je een barbecue huurt dan is dit een gasbarbecue of ‘plancha’, tenzij anders vermeld. Het kan zijn dat hier een waarborg voor wordt gevraagd.

Koelkast: koelkasten kunnen op sommige campings gehuurd worden bij een kampeerplaats. Het betreft in de meeste gevallen het standaard tafelmodel van ongeveer 100 liter. Het kan zijn dat hier een waarborg voor wordt gevraagd.

Kluis: indien je een kluisje huurt bevindt deze zich in de meeste gevallen op de receptie en je zult hier dan geen toegang tot hebben als de receptie gesloten is.

Televisie: als je een televisie huurt, zal je op de meeste campings alleen Franse kanalen kunnen ontvangen. Het kan zijn dat hier een waarborg voor wordt gevraagd.

Fietsen: indien de camping fietsverhuur aanbiedt, zijn de tarieven ter plaatse beschikbaar. Vooraf reserveren is op de meeste campings niet mogelijk.

Extra auto: indien je met meer dan één auto komt kan je dit aangeven tijdens het reserveren. Deze extra auto kan mogelijk niet direct naast de accommodatie geparkeerd worden, op de receptie zullen ze aangeven waar je deze auto kan parkeren.

Dien ik mijn reisdocumenten mee te brengen?

Je hoeft naar onze campings geen documenten, reispapieren of vouchers mee te nemen. Alles staat in ons systeem en je hoeft alleen je naam te noemen en een geldig ID te laten zien bij aankomst.

Is er Wifi op de camping?

Op de meeste van onze campings bieden wij gratis wifi bij de bar/het restaurant of de receptie van de camping aan. Sommige van onze campings bieden ook betaalde wifi op de rest van het terrein, als dit het geval is dan staat het vermeld op de pagina van de camping.

Zijn zwemshorts toegestaan?

Op onze campings in Nederland en Spanje zijn zwemshorts toegestaan.
Op onze campings in Frankrijk en België zijn zwemshorts (lange, wijde zwembroeken) niet toegestaan in de zwembaden
Een strakke zwembroek is dus verplicht voor mannen, maar deze mag wel pijpjes hebben en hoeft niet model ‘speedo’ te zijn.

Wat moet ik doen als ik na sluitingstijd van de receptie aan ga komen?

Kom je na sluitingstijd op de camping aan dan ligt er een envelop klaar met hierin de nodige informatie om naar de accommodatie of plek te kunnen gaan (sleutel, plattegrond, accommodatienummer, etc). Je kunt je dan de volgende ochtend op de receptie melden om in te checken.

Hoe kan ik een klacht indienen?

Indien je ergens niet tevreden over bent, meld dan altijd je klacht bij de receptie of het management van de camping. Zij zullen hun best doen om een oplossing te vinden!
Indien het een klacht over de schoonmaak, staat of de inventaris van uw accommodatie betreft, dan moet deze binnen 24 uur na aankomst kenbaar worden gemaakt. Klachten hierover die later worden ingediend kunnen wij helaas niet in behandeling nemen.

Klachten die niet naar tevredenheid zijn opgelost op de camping, kunnen worden ingediend in de tevredenheidenquête. Je ontvangt een mail hiervoor de dinsdag na thuiskomst. Je kan de enquête vanaf dinsdagmiddag ook op je Clix-account vinden (www.capfun.nl/clix). Omwille van het overzichtelijk houden van de communicatie, kunnen klachten alleen via de enquête worden ingediend, dit kan niet telefonisch of per e-mail. Na het invullen van de enquête doet onze After Sales service hun best binnen drie maanden te reageren. Zodra er een reactie is gegeven krijg je melding hiervan per mail en je kunt het terugvinden op het Clix-account. Je kan indien gewenst ook hier weer op reageren.

Indien je het wachtwoord voor je Clix-account kwijt bent kan je deze opvragen via www.capfun.nl/clix, er wordt dan direct een nieuw wachtwoord toegezonden.

5. VEEL GESTELDE VRAGEN VOOR VERTREK

Kan ik mijn elektrische voertuig opladen door hem aan te sluiten op een stopcontact van mijn stacaravan?

Elektrische voertuigen: onze stacaravans zijn niet geschikt voor het opladen van een elektrisch voertuig. Dit kan ernstige risico's (kortsluiting, brand) met zich meebrengen voor de bewoners van de accommodatie en voor alle gasten van de camping.
Uit veiligheidsoverwegingen is het daarom ten strengste verboden om de accu van een elektrisch of hybride voertuig op te laden door deze aan te sluiten op het stopcontact van een accommodatie.

Welke documenten moet ik meenemen naar de camping?

Je hoeft naar onze campings geen documenten, reispapieren of vouchers mee te nemen. Alles staat in ons systeem en je hoeft alleen je naam te noemen en een geldig ID te laten zien bij aankomst.

Wanneer kan ik in- en uitchecken?

Je kan op de meeste campings vanaf 16:00 in je accommodatie en je wordt geacht deze voor 10:00 (campings in Nederland en België) of 12:00 te verlaten (campings in Frankrijk en Spanje). De kampeerplaatsen zijn vaak beschikbaar vanaf 14:00 en moeten vrijgemaakt worden voor 12:00. Op de meeste campings kan er worden ingecheckt tot 19:00 of 20:00. De genoemde tijden kunnen afhankelijk zijn van het hoog- of laagseizoen en zijn verschillend per camping. Laat je informeren door de camping.

 

Kom je na sluitingstijd op de camping aan dan ligt er een envelop klaar met hierin de nodige informatie om naar de accommodatie of plek te kunnen gaan (sleutel, plattegrond, accommodatienummer, etc). Je kunt je dan de volgende ochtend op de receptie melden om in te checken.

Moet ik een borg betalen?

Bij aankomst op de camping betaal je borg. Deze borg bestaat uit twee delen:

 

Borg voor de accommodatie
Dit is een bedrag van €200 en ontvang je terug indien er geen schade aan de accommodatie wordt geconstateerd. Is dit wel het geval, dan wordt dit bedrag ingehouden of ontvang je een gedeelte terug na aftrek van de kosten van eventuele reparaties en/of het vervangen van zaken in de accommodatie.

 

Borg voor de eindschoonmaak
De accommodatie dient bij vertrek schoon achtergelaten te worden (vloeren geveegd en gedweild, servies en bestek schoon opgeborgen, dekens opgevouwen opgeborgen, vuilnisbakken geleegd, kasten schoongemaakt, keukens, badkamers en toiletten schoongemaakt). De hoogte van de borg is afhankelijk van het type accommodatie, zie hieronder.

Let op: indien de accommodatie bij aankomst niet voldoende schoon is, dien je dit direct te melden bij de receptie (indien je na sluitingstijd van de receptie arriveert dan kan je het melden zodra de receptie weer opent). Zij zullen er alles aan doen het zo snel mogelijk op te lossen. Doe je dit niet, dan kunnen wij eventuele klachten hierover aan het einde van je verblijf niet in behandeling nemen.

 

Schoonmaakborg per accommodatie:
Borg €120: basic accommodaties (Chalets, Moon, Mini-Habana, Habana, Sun, Studio, Kim 4, Indy, etc) 
Borg €160: Resort, Bizouquet/Kids 5 personen, Lodge, tweekamerappartementen.
Borg €195: Bizouquet/Kids 7 personen, Max 4 en 6 personen, Raoul/Jasmijn 4 en 6 personen, Family (1 badkamer, 4 slaapkamers), Farés, Amnésia 6 en 8 personen (stacaravan + hut inbegrepen), Falabraque 6 en 8 personen (stacaravan + hut inbegrepen), driekamerappartementen.
Borg €230: Super Family (2 badkamers, 4 slaapkamers).
Borg €290: Tribu/Tribu + Bizouquet/Tribu + Kids
Borg €325: Maison/Huis/Villa en appartementen vanaf 60m2.
Borg €390: Maison/Huis/Villa en appartementen vanaf 150m2.

Borg kampeerplaatsen/overige
Enkele campings vragen ook borg voor de (Top Presta) staanplaatsen of andere zaken zoals de slagboombadge. Laat je informeren door de camping.

 

Bij aankomst op een Nederlandse camping zal gevraagd worden een machtigingsformulier te ondertekenen voor de borg. Op de campings in Frankrijk, België en Spanje kan je de borg voldoen met creditcard, hierop zal het bedrag of een bedrag van €1 tijdelijk worden geblokkeerd (het wordt niet afgeschreven). Beschik je niet over een creditcard, dan zal gevraagd worden een machtigingsformulier te ondertekenen.

Moet ik bedlinnen meenemen?

Kussens en dekens en/of dekbedden zijn aanwezig in de accommodaties, linnengoed niet, tenzij je dit erbij hebt gereserveerd. Zo niet, dan moet je dus nog een hoeslaken, kussensloop en overtrek meenemen.
De afmetingen van de bedden in de accommodaties kunnen verschillen. Wij raden aan beddengoed voor een bed van 160cm x 200cm en 90cm x 200cm mee te nemen.
Wil je meer informatie hierover, contacteert dan de camping rechtstreeks. Onze medewerkers van het callcenter hebben helaas geen toegang tot de specifieke afmetingen van alle bedden op al onze campings. Ditzelfde geldt voor een inventarislijst van de accommodaties.

Denk er overigens ook aan om handdoeken mee te nemen (als je deze er niet bij hebt gereserveerd) en zaken als theedoeken en schoonmaakmiddelen (zie ook de vraag hierboven ‘wat is er aanwezig in de stacaravans of ingerichte tenten?’.