Betalingsvragen


Hoe werkt de betaling op het Clix-account?

Op het Clix-account kunt u veilig betalen met iDeal of creditcard. Ook de bankgegevens van de camping staan vermeld op uw Clix-account voor als u per bankoverschrijving wilt betalen.
Hebt u tijdens het maken van de reservering al direct een aanbetaling gedaan dan kunt u via uw Clix-account het restbedrag betalen (voor meer informatie, zie “wanneer moet ik het restbedrag betalen”). Indien u nog geen aanbetaling hebt gedaan, dan kunt u op het Clix-account de aanbetaling doen of het totaalbedrag betalen.
Zodra de camping de betaling ontvangen en verwerkt heeft, zult u dit terugzien op uw Clix-account.

Ik wil een aanbetaling doen, maar ik kan alleen maar het volledige bedrag betalen?

Wilt u 25% aanbetalen maar hebt u deze mogelijkheid niet (bijvoorbeeld omdat u vergeten bent dit aan te vinken tijdens het reserveren), dan kunt u 25% van het totaalbedrag nemen en dit per bankoverschrijving overmaken naar de camping. Wilt u met iDeal of creditcard betalen, neemt u dan contact op met de camping (dit kan heel gemakkelijk via “contact opnemen met de camping” op uw Clix-account). Zij kunnen dit voor u aanpassen.

Mijn betaling is nog niet verwerkt, wat nu?

Het kan enkele dagen duren voor een betaling verwerkt is.
Het duurt bij bankoverschrijvingen vanuit Nederland of België vaak enkele werkdagen voordat deze op de bankrekening van de camping staat. Betalingen met iDeal of creditcard komen wel direct binnen, maar moeten handmatig verwerkt worden door de camping en hierdoor kan dit in drukke periodes soms enkele dagen duren. Is de betaling na 4 dagen nog niet verwerkt, gelieve dan rechtstreeks contact op te nemen met de camping hierover. U kunt de camping een bericht sturen via het contactformulier op uw account (via ‘neem contact op met de camping’). Indien u per bankoverschrijving hebt betaald kunt u het beste een e-mail naar de camping sturen met hierin bijgevoegd een screenshot (of foto, kopie, etc) van de afschrijving van uw rekening. Het e-mailadres van de camping vindt u op de pagina van de camping.

Wanneer moet ik het restbedrag betalen?

U dient het restbedrag uiterlijk 30 dagen voor aankomst te voldoen. U ontvangt hiervoor een herinneringsmail.

Ik heb tijdens de reservering met iDeal betaald, kan ik op deze rekening het restbedrag overmaken?

Nee, deze rekening is alleen bedoeld voor iDealbetalingen. Maakt u hierop geld over, dan wordt dit niet automatisch verwerkt zoals bij iDealbetalingen het geval is. De camping ontvangt dan geen bevestiging van uw betaling, waardoor de verwerking vertraging op kan lopen.
U kunt via uw Clix-account opnieuw met iDeal betalen. Wilt u liever handmatig het geld overschrijven, dan kan dit op de Franse bankrekening van de camping, de IBAN staat vermeld op uw account.

De IBAN/rekeningnummer van de camping is erg lang, klopt dit wel?

Ja, dit klopt, in Frankrijk zijn de IBAN’s/rekeningnummers langer dan in Nederland en België.
Hebt u problemen met het invoeren van deze IBAN bij het online bankieren, controleert u dan of u hebt aangegeven een internationale/Europese overschrijving te willen doen.

Waar dient de BIC voor?

De BIC is een unieke identificatiecode van elke bank.
In Nederland en België wordt deze code in de meeste gevallen niet meer gevraagd bij internationale overschrijvingen (en is dus alleen het doorgeven van de IBAN voldoende), maar wij vermelden hem toch voor het geval uw bank er wel om vraagt.